Έληξε σήμερα το «τελεσίγραφο» της ιδιοκτήτριας των ΕΝΑΕ, Thyssen Krupp Marine Systems και ο εκετελεστικός πρόεδρος της μητρικής εταιρείας H.C.Atzpodien μαζί με τους επιτελείς του προσέρχεται σήμερα στις 13:00 στο υπουργείο σε μία κρίσιμη συνάντηση με τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Ευάγγελο Βενιζέλο, όπου όλα είναι πιθανά: Ενώ ο συμβουλευτικός οίκος Lazard θα έχει έτοιμες τις προτάσεις του για το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς στα τέλη του μήνα και φυσικά κατόπιν τούτου θα υπάρξει και ένα χρονικό διάστημα αξιολόγησής τους η TKMS πιέζει για απόφαση «εδώ και τώρα». Πληροφορίες από πηγές του υπουργείου - που δεν κατέστη δυνατόν να διασταυρωθούν - ανέφεραν ότι μέχρι τις αρχές Ιανουαρίου η Lazard δεν είχε γίνει κοινωνός της πρότασης της Abu Dhabi MAR (της συνεργαζόμενης με την TKMS εταιρείας που οι Γερμανοί έχουν προκρίνει μεν, αλλά η οποία ζητεί διάφορες «εγγυήσεις» πριν πει το «ναι» και αναλάβει τον έλεγχο των ναυπηγείων). Μόλις πρόσφατα – λένε πηγές του υπουργείου Εθνικής Άμυνας - η Lazard έλαβε την πρόταση και την επεξεργάζεται. Η διαπραγμάτευση εξακολουθεί να είναι μία δύσκολη, επίπονη και λεπτή διαδικασία, αφού ο χρόνος τελειώνει και δεν μπορεί απ’άπειρον το υπουργείο Εθνικής Άμυνας να πληρώνει τους εργαζόμενους των ΕΝΑΕ, έναντι έργου που ΘΑ εκτελεστεί από τα ναυπηγεία (σύμβαση εκσυγχρονισμού φρεγατών “S”). Η Αbu Dhabi MAR ζητεί εγγυήσεις για ανάληψη προγραμμάτων εφ’όσον αναλάβει τα ναυπηγεία (στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων έχει πέσει από την πλευρά της ADM και ζήτημα εθελουσίας εξόδου ενός μεγάλου ποσοστού εργαζομένων, περίπου του 20-30%, δηλαδή 300-450 με άγνωστο ποιόν θα βαρύνει το κόστος της εθελουσίας). Είναι γεγονός ότι όπως έχει αποκαλύψει το defencenet.gr το πρόγραμμα ναυπήγησης των τεσσάρων κορβετών εμφανίστηκε περίπου από του πουθενά, υπάρχει το πρόγραμμα το εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ-200ΗΝ, αλλά αυτό αφορά κυρίως τα ηλεκτρονικά των σκαφών, σίγουρα θα δοθεί υποκατασκευαστικό έργο στις φρεγάτες, αλλά είναι άγνωστο το ποσοστό αφού η Ελευσίνα έχει τον πρώτο λόγο και μελλοντικά θα υπάρξουν επιπλέον ναυπηγήσεις υποβρυχίων, αλλά είναι άγνωστο πότε. Το ζήτημα είναι πως όλα αυτά μπορούν να μετατραπούν σε «εγγυήσεις» που ζητά η Abu Dhabi MAR... Από εκεί και πέρα σε ότι αφορά το πρόγραμμα των κορβετών, το οποίο είναι και το πιό ενδιαφέρον από τα εξοπλιστικά προγράμματα του Π.Ν. πέραν τον φρεγατών, όπως αναφέρουν πληροφορίες του defencenet.gr από το ΓΕΝ, το Ναυτικό κατάρχήν ζητά ένα σκάφος της κατηγορίας Offshore Patrol Vessel 1500-2000 τ. και μήκους 80-95 μέτρων για την αντικατάσταση των παλαιών κανονιοφόρων «Δόξα» και «Νίκη». Με περιορισμένες δυνατότητες εκτέλεσης επιχειρήσεων και συνεπώς οπλικό φορτίο, δηλαδή στην παρούσα φάση οι προδιαγραφές δεν αναφέρονται σε combat ship. Τα σκάφη κλάσης «Δόξα» και «Νίκη» που έχουμε παραλάβει από την Γερμανία ως στρατιωτική βοήθεια, οριακά καταφέρνουν και ανταποκρίνονται στα καθήκοντά τους στο «δύσκολο» Αιγαίο. Πρακτικά πάνω από εναν συγκεκριμένο κυματισμό είναι αδύνατον να επιχειρήσουν. Η παραλαβή από την τουρκική Ακτοφυλακή νέων μεγάλων περιπολικών του ιδίου εκτοπίσματος (1500-2000 τ.) με πλήρεις ικανότητες διεξαγωγής επιχειρήσεων και μεταφορά μέχρι και πυραύλων επιφανείας-επιφανείας και το κυριότερο με ικανότητα πλεύσης σε ακραίες καιρικές συνθήκες έχει προβληματίσει το Π.Ν. που θέλει να έχει μία «απάντηση» σε αυτόν ακριβώς το τομέα. πηγή |
20/1/10
Έληξε το τελεσίγραφο της TKMS για τα ΕΝΑΕ - Κρίσιμη συνάντηση στο ΥΠΕΘΑ - Ποια κορβέτα θέλει το ΠΝ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου