22/12/09
Αύξηση Πόσο μπορεί να στοιχίζει η κατασκευή ενός (1) χιλιομέτρου δρόμου στην Ελλάδα; 65 εκατ. ευρώ είναι πολλά;
Τα στοιχεία που παραθέτει το epirusgate, εφόσον είναι όσα πραγματικά δαπανήθηκαν – καθώς οι αριθμοί ακούγονται εξωπραγματικοί – προκαλούν ίλιγγο. «Πανευρωπαϊκό ρεκόρ υπερβάσεων κόστους χαρακτηρίζει συγκεκριμένα ελληνικά έργα υποδομής.Την ίδια στιγμή,οι πιο πολλές από τις επενδύσεις ανά την Ε.Ε. στοίχισαν το πολύ 5 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο. Tα στοιχεία αναδεικνύουν τεράστιες διαφορές στο κόστος μεταξύ των ελληνικών έργων, ακόμη και σε υπεργολαβίες του ίδιου άξονα!Το πιο ακριβό «μεγάλο» έργο που μελετήθηκε είναι η Εγνατία Οδός (τμήμα Ιωάννινα – Μέτσοβο), το οποίο, σύμφωνα με τις κοινοτικές μετρήσεις, κόστισε περίπου 65 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο. Επεται σε ακρίβεια τμήμα του Κηφισού (αξία: 60 εκατ. ευρώ ανά χιλ.). Στην Αττική Οδό από 9 εκατ. ευρώ ανά χλμ. το τελικό «μπουγιουρντί» έφτασε στα 20 εκατ. ευρώ, δηλαδή η αύξηση ξεπέρασε το 100% του αρχικού προϋπολογισμού (υπολογίζονται μόνο κατασκευαστικές δαπάνες).
http://www.newsblog.gr/?p=29571
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου