Η Βουλγαρία και η Ρωσία συνεχίζουν τις εργασίες, που προβλέπονται από το σχέδιο κατασκευής πετρελαιαγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη,- δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της εταιρίας «Τρανς Μπαλκάν Παϊπλάιν» Βλαντισλάβ Γιεμελιάνοφ, συνοψίζοντας τα αποτελέσματα των συνομιλιών που έγιναν την Πέμπτη με τη συμμετοχή του αντιπροέδρου της κυβέρνησης και Υπουργού Οικονομικών της Βουλγαρίας Συμεόν Ντιάνκοφ.
Σε συνέντευξή του στον ανταποκριτή του ΙΤΑΡ-ΤΑΣΣ ο Βλαντισλάβ Γιεμελιάνοφ διηγήθηκε ότι στη διάρκεια της συνάντησης τα μέρη συζητήσαν τα προβλήματα της χρηματοδότησης του σχεδίου, τα οικολογικά προβλήματα που σχετίζονται με την κατασκευή του πετρελαιαγωγού και άλλα θέματα που είναι συνδεδεμένα με την υλοποίηση αυτού του σχεδίου.
«Είδαμε από την πλευρά των συναδέλφων μας στις συνομιλίες, μια εντελώς
ξεκάθαρη κατανόηση των δυσκολιών και των καθηκόντων που προβάλλουν μπροστά σ΄αυτό το σχέδιο. Νοιώσαμε την επιθυμία τους για την επίλυση όλων των αμφισβητούμενων προβλημάτων στο πλαίσιο της διακυβερνητικής Συμφωνίας που είχε υπογραφεί»,- είπε ο Βλαντισλάβ Γιεμελιάνοφ. Ο επικεφαλής της «Τρανς Μπαλκάν Παϊπλάιν», σχολιάζοντας τα οικονολογικά προβλήματα, παρατήρησε: «Με κατανόηση βλέπουμε τα οικολογικά προβλήματα, για τα οποία είχε δηλώσει επανειλημμένα η βουλγαρική πλευρά ακριβώς για αυτό το λόγο όλες οι δυνάμεις της εταιρίας μας σήμερα είναι προσηλωμένες στη λύση ακριβώς αυτών των προβλημάτων.
Με βάση τις αντίστοιχες αιτήσεις των Υπουργείων της Βουλγαρίας και της Ελλάδας, κάνουμε επιπρόσθετες εξερευνήσεις των τεχνολογικών λεπτομερειών στο πλαίσιο του σχεδίου και ελπίζουμε ότι τον Σεπτέμβριο κιόλας θα ολοκληρώσουμε τη διατύπωση των απαραίτητων εγγράφων σχετικά με την επίδραση του πετρελαιαγωγού στο φυσικό περιβάλλον». «Η παρουσία μας δεν θα προξενήσει ζημιά ούτε στην οικολογία, ούτε και στην κοινωνική ζωή της περιοχής»,- διαβεβαίωσε ο Βλαντισλάβ Γιεμελιάνοφ.
Αναφερόμενος στη συνέχεια στην οικονομική αποδοτικότητα του πετρελαιαγωγού, ο Γιεμελιάνοφ παρατήρησε ότι «η οικονομική αποδοτικότητα του σχεδίου για τη Βουλγαρία θα είναι μεγαλύτερου επίπεδου απ' ό,τι τα διαμετακομιστικά. Εννοείται ότι σήμερα είναι δύσκολο να ονομάσει κανείς κάποιο συγκεκριμένο ποσό, όμως σύμφωνα με τους υπολογισμούς των ειδικών, το κάθε ευρώ, τοποθετημένο σ΄αυτό το σχέδιο θα δώσει τουλάχιστον τρία ευρώ κέρδους μέσα στα πλησιέστερα χρόνια».
Εκτός απ' αυτό, το σχέδιο κατασκευής του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη βρίσκεται τώρα σε υψηλό επίπεδο ετοιμότητας. Ολοκληρώθηκε σχεδόν πλήρως η τεχνικο-οικονομική τεκμηρίωσή του. Τέλιωσε και η εξπερτίζ αναφορικά με την επίδρασή του πετρελαιαγωγού στο φυσικό περιβάλλον. Ο Βλαντισλάβ Γιεμελιάνοφ εξέφρασε την ελπίδα ότι το σχέδιο πετρελαιαγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη θα υλοποιηθεί ήδη ως το 2015.
Ο Μιχαήλ Μπαρκόφ, αντιπρόεδρος της εταιρίας «Τρανσνέφτ» η οποία είναι ένας από τους βασικούς μέτοχους του σχεδίου, παρατήρησε σε σχέση με αυτά ότι σήμερα σε διάφορα επίπεδα ετοιμότητας βρίσκονται 7 σχέδια πετρελαιαγωγών οι οποίοι θα εξασφαλίσουν την μεταφορά πετρελαίου, παρακάμπτωντας τα τουρκικά στενά του Βοσπόρου και των Δαρδανελλίων, όμως ο «πιο προωθημένος απ' αυτούς είναι ο αγωγός Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη».
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου