ΣΥΛΛΕΓΟΥΜΕ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ e-ΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΑΣ ΤΙΣ ΣΕΡΒΙΡΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΟΘΟΝΗ ΣΑΣ...

28/11/10

Δεν αλλάζουν τα «νέα διόδια»

Η απάντηση του κ. Μαγκριώτη

Μακρά και ενδιαφέρουσα η αναλυτική επιστολή του αρμόδιου υφυπουργού Υποδομών κ. Γιάννη Μαγκριώτη για την τύχη παλαιών και νέων διοδίων, που φύτρωσαν και φυτρώνουν σαν μανιτάρια. Σε Εθνικές και παράπλευρους δρόμους.
Υπόθεση προεκλογικής ασυνέπειας του ΠΑΣΟΚ, για την οποία ο κ. Γ. Μαγκριώτης, με καλό όνομα έως τώρα γύρω από τα δημόσια έργα (όπως και ο υπουργός Δημ. Ρέππας), έφθασε να σιχτιρίζεται από δεκάδες χιλιάδες εποχούμενους.
Παραδέχεται την ασυνέπεια αυτή με ευθύτητα ο κ. Μαγκριώτης και δηλώνει με δεμένα τα χέρια από τις υπάρχουσες συμβάσεις περί διοδίων, που δεν βλέπει να αναθεωρούνται εύκολα από την κυβέρνηση στη Βουλή. Θεωρούνται ένα είδος «Μνημονίου», με τους κατασκευαστές σ’ ένα είδος Τρόικας.
Η επιστολή του υφυπουργού στο πρώτο μέρος της (γιατί υπάρχει και δεύτερο, γύρω από τα διόδια και το όλο έργο της Εγνατίας Οδού, όπου θα εγκατασταθούν άλλοι πέντε νέοι σταθμοί διοδίων) έχει ως εξής:
«α) Οι συμβάσεις παραχώρησης για την κατασκευή, συντήρηση και εκμετάλλευση των πέντε (5) αυτοκινητοδρόμων διαμορφώθηκαν στην τελική τους μορφή από τη Ν.Δ. και κυρώθηκαν με νόμους στη Βουλή το 2007.
Το ΠΑΣΟΚ τότε ως Αξιωματική Αντιπολίτευση διαφώνησε με την πυκνότητα και το
ύψος των διοδίων και τόνισε πως, όταν γίνει κυβέρνηση, θα τα μειώσει.
Το ΠΑΣΟΚ ψήφισε τις συμβάσεις γιατί αποτελούνταν μόνο από ένα άρθρο, γεγονός που του απαγόρευε να καταψηφίσει ξεχωριστά τα διόδια.
Οταν το ΠΑΣΟΚ ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας, προετοιμάσαμε το σχέδιο για τη μείωση των διοδίων. Τον Δεκέμβριο 2010 κατά τη συζήτηση του Προϋπολογισμού στη Βουλή δεσμευτήκαμε ότι: “Η διαπραγμάτευση θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2010 και θα έρθει προς κύρωση στη Βουλή το φθινόπωρο για να ισχύσουν τα μειωμένα διόδια, από το τέλος του 2010 ή τις αρχές του 2011”.
Ομως, η εκτίναξη των επιτοκίων κατέστησε απαγορευτική την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων.
Γι’ αυτό και δηλώσαμε ότι θα επανέλθουμε μόλις μειωθούν αισθητά τα επιτόκια.
Στην επαναδιαπραγμάτευση θα θέσουμε και άλλα πολλά θέματα προς τους παραχωρησιούχους, γιατί η προχειρότητα και η βιασύνη με την οποία έφερε στη Βουλή τις συμβάσεις η προηγούμενη κυβέρνηση και αμέσως μετά προκήρυξε τις εκλογές, έκρυβε πολλές παγίδες για το Ελληνικό Δημόσιο, τον χρήστη των Αυτοκινητοδρόμων και τον φορολογούμενο Ελληνα πολίτη.
β) Οι κατασκευές σταθμών διοδίων μέχρι σήμερα και αυτών που θα κατασκευαστούν στη συνέχεια, όπως και το ύψος των διοδίων, καθορίζονται με σαφήνεια στις συμβάσεις που κυρώθηκαν στη Βουλή το 2007.
Κάθε αλλαγή τους πρέπει να κυρωθεί από τη Βουλή, αφού πρώτα έχουν συμφωνήσει οι παραχωρησιούχοι.
Συνεπώς κανένας υφυπουργός και καμιά κυβέρνηση από μόνη της δεν μπορεί να μειώσει τα διόδια».
πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Σελίδες