του Δημήτρη Γκόλια
Μετατάξεις 1.500 εργαζομένων εντός του 2011, αυξήσεις εισιτηρίων, αυστηρό μηνιαίο έλεγχο των οικονομικών και ανάληψη όλων των έργων υποδομής από την Αττικό Μετρό προβλέπει το σχέδιο νόμου για την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας που θα συγχωνευθούν σε δύο εταιρείες υπό τη σκέπη ενός μητροπολιτικού φορέα. Ο υπουργός Μεταφορών κ. Δημήτρης Ρέππας παρουσίασε στο Υπουργικό Συμβούλιο το σχέδιο νόμου για την «Εξυγίανση, Αναδιάρθρωση και Ανάπτυξη των Αστικών Συγκοινωνιών της Περιφέρειας Αττικής» που έχει στόχο να περιορίσει κατά 244 εκατ. ευρώ το έλλειμμα το 2011 ώστε να διαμορφωθεί στα 155 εκατ. ευρώ και να αποκλιμακωθεί κατά 20% τα επόμενα έτη.
Η κρατική χρηματοδότηση των αστικών συγκοινωνιών ανήλθε σε 2.329 δισ. ευρώ από το 2004 έως και το 2009 με το κόστος μισθοδοσίας να είναι διπλάσιο από τα έσοδα από κόμιστρα και λοιπές δραστηριότητες. Οι πέντε εταιρείες παροχής συγκοινωνιακού έργου ΕΘΕΛ – ΗΛΠΑΠ – ΗΣΑΠ – ΑΜΕΛ – ΤΡΑΜ με μέσο όρο 11.875 άτομα προσωπικό έχουν μέσο ετήσιο κόστος μισθοδοσίας από 31.441 ευρώ (Τραμ) έως 86.312 ευρώ (ΗΣΑΠ) και έκλεισαν το 2009 με λειτουργικές ζημιές άνω των 470 εκατ. ευρώ.
Ο ΟΑΣΑ θα μετεξελιχθεί σε Μητροπολιτικό Φορέα και οι πέντε εταιρείες παροχής συγκοινωνιακού έργου θα συγχωνευθούν σε δύο: μία για τα μέσα Σταθερής Τροχιάς (ΣΤΑΜΕ ή ΣΤΑΣΥ) που θα στεγάσει Μετρό, Ηλεκτρικό και Τραμ και μία για τα Οδικά Μέσα Μεταφοράς (ΟΜΕ ή ΟΣΥ), για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ. Μοναδικός μέτοχος θα είναι ο ΟΑΣΑ, ο οποίος ως αμιγώς κρατική επιχείρηση εγγυάται τον δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών.
Οι μετατάξεις του πλεονάζοντος προσωπικού (1.500 εργαζόμενοι) των φορέων θα διενεργηθούν σε δύο στάδια. Το πρώτο στάδιο θα πραγματοποιηθεί άμεσα και θα αφορά βοηθητικό και το πλεονάζον διοικητικό προσωπικό. Το δεύτερο στάδιο των μετατάξεων θα προκύψει μετά τη συγχώνευση των εταιρειών και την εκπόνηση των νέων οργανογραμμάτων τους.
Το Επιχειρησιακό Σχέδιο του Ομίλου για το 2011 προβλέπει ενίσχυση των εσόδων κατά τουλάχιστον 80 εκατ. ευρώ με:
* Αύξηση τιμών στα εισιτήρια, που μπορεί να φτάσει και το 80% με την καθιέρωση διαφοροποιημένου εισιτηρίου ανάλογα με τις διαδρομές (ζώνες) και επανεξέταση της ισχύος του ενιαίου εισιτηρίου και της διάρκειάς του (90 λεπτά σήμερα).
* Εισιτηριοδιαφυγή (κυμάνθηκε από 7% έως και 40%): ενίσχυση των ελέγχων ακυρώσεων εισιτηρίων με Σώμα Ελεγκτών Κομίστρων και τεχνικά μέσα ελέγχου με τη σύμπραξη ιδιωτών (π.χ. ΣΔΙΤ για τηλεματική και χρήση έξυπνου εισιτηρίου).
* Αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας και διαφημίσεις.
* Ανάληψη των κατασκευαστικών δραστηριοτήτων όλων των φορέων από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.
Για τον οικονομικό έλεγχο καθιερώνεται το «Σύμφωνο Ευθύνης» που θα υπογράφει η Διοίκηση των φορέων και το οποίο θα παρακολουθεί κάθε μήνα την υλοποίηση του προϋπολογισμού. Εάν οι τριμηνιαίοι απολογισμοί αποκλίνουν άνω του 10% από τον αρχικό προϋπολογισμό, θα επιβάλλονται άμεσες πρόσθετες δράσεις αναπροσαρμογής.
Σύμφωνα με το υπουργείο, οι παρεμβάσεις που έγιναν το 2010 και κυρίως η μείωση των αποδοχών, περιόρισαν τις ζημιές κατά 83 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2009, καθώς ανήλθαν 389 εκατ. ευρώ.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου