17/12/10

Σχέδιο αποσάθρωσης με στόχο την ιδιωτικοποίηση


Μεγάλες ανατιμήσεις στα εισιτήρια, μείωση του προσωπικού στις αστικές συγκοινωνίες και νέα συρρίκνωση των αποδοχών προβλέπουν οι κυβερνητικές αποφάσεις

Eurokinissi
Ενα βήμα πριν την ολοκληρωτική παράδοση των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας σε ιδιώτες αποτελεί το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Επικοινωνιών, που εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο της προηγούμενης Τρίτης και αναμένεται να ψηφιστεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του επόμενου χρόνου. Με πρόφαση τη μείωση των «ελλειμμάτων» η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ σφίγγει στη μέγκενη της αντιδραστικής της πολιτικής και στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, καταργώντας όσα έχουν απομείνει από τα μισθολογικά και εργασιακά δικαιώματα των υπαλλήλων των εταιρειών του ΟΑΣΑ, ενώ παράλληλα προχωρά στην παραπέρα λεηλασία των λαϊκών εισοδημάτων, μέσω της αύξησης στις τιμές των εισιτηρίων.Σύμφωνα με την εισήγηση του υπουργού ΥΜΕ Δ. Ρέππα, η ...«εξυγίανση» των αστικών συγκοινωνιών για τη μείωση των ελλειμμάτων τους, προβλέπει το πετσόκομμα των συμβάσεων εργασίας του προσωπικού και το άγριο «χαράτσωμα» του επιβατικού κοινού μέσω της μεγάλης αύξησης στις τιμές των εισιτηρίων, που οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι θα κινηθεί, γι' αρχή, μεταξύ 1,3 και 1,5 ευρώ.
Οι εργαζόμενοι στους εποπτευόμενους από τον ΟΑΣΑ φορείς θα πληρώσουν πρώτοι το «λογαριασμό» της χρόνιας υποχρηματοδότησης του Οργανισμού, αφού μεγάλη μερίδα αυτών θα αναγκαστούν σε υποχρεωτικές μετατάξεις, σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες ή ΟΤΑ, κατά τα πρότυπα των εργαζομένων στον ΟΣΕ. Ο Δ. Ρέππας εισηγήθηκε την εκδίωξη εντός του νέου έτους, 1.500 εργαζομένων.
Πιο συγκεκριμένα, το σχέδιο νόμου προβλέπει:
  • Τη μετεξέλιξη του ΟΑΣΑ σε Μητροπολιτικό Φορέα με περιοχή ευθύνης ολόκληρη την περιφέρεια Αττικής. Αυτό σημαίνει ότι πλέον στον ΟΑΣΑ υπάγονται και τα ιδιωτικά ΚΤΕΛ Αττικής.
  • Την συγχώνευση των εταιρειών παροχής συγκοινωνιακού έργου σε δύο φορείς, έναν για τα μέσα Σταθερής Τροχιάς που θα περιλαμβάνει τον ΗΣΑΠ, το ΤΡΑΜ και το ΜΕΤΡΟ και έναν για τα Οδικά Μέσα Μεταφοράς, θα στεγάσει τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ.
  • Ο ΟΑΣΑ θα έχει τη συνολική εποπτεία του συγκοινωνιακού έργου των παραπάνω δύο φορέων αλλά και οποιουδήποτε άλλου φορέα που θα παρέχει στο μέλλον έργο δημόσιων συγκοινωνιών.
  • Οι μετατάξεις προσωπικού θα διενεργηθούν σε δύο στάδια: Το πρώτο στάδιο το οποίο θα πραγματοποιηθεί άμεσα, θα αφορά προσωπικό που απασχολείται ως βοηθητικό προσωπικό, το δεύτερο στάδιο των μετατάξεων θα προκύψει μετά τη συγχώνευση των εταιρειών και την εκπόνηση των νέων οργανογραμμάτων λειτουργίας.
Τσουχτερές αυξήσεις
Σχετικά με τη νέα τιμολογιακή πολιτική, προβλέπεται:
  • Αμεσες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων το ακριβές ύψος των οποίων θα αποφασιστεί πριν από την ψήφιση του σχετικού νόμου, αλλά σε κάθε περίπτωση θα κυμανθούν μεταξύ 30% και 40%.
  • Εμμεσες ανατιμήσεις στα εισιτήρια, μέσω της μείωσης της χρονικής διάρκειας του ενιαίου εισιτηρίου.
  • Καθιέρωση διαφοροποιημένων εισιτηρίων ανάλογα με τη διαδρομή και με τον αριθμό των μετακινήσεων του επιβάτη.
  • Σύμπραξη με ιδιώτες για την πάταξη της «λαθρεπιβίβασης». Σταδιακή κατάργηση του σημερινού τύπου εισιτηρίου και κάρτας απεριορίστων διαδρομών και εισαγωγή ηλεκτρονικού εισιτηρίου («έξυπνο εισιτήριο»).
  • Εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας.
  • Η ανάληψη όλων των κατασκευαστικών δραστηριοτήτων συγκοινωνιακών φορέων από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.
  • Πρόσθετα μέτρα εισπρακτικού χαρακτήρα (περαιτέρω μειώσεις μισθοδοσίας και αυξήσεις στα εισιτήρια) αν στους τριμηνιαίους ελέγχους που θα διενεργούνται εμφανίζεται απόκλιση άνω του 10% από τον αρχικό προϋπολογισμό και το επιχειρησιακό σχέδιο.
  • Αυξήσεις στις τιμές του μειωμένου εισιτηρίου και μείωση του αριθμού των δικαιούχων.
Ασύστολα κυβερνητικά ψεύδη
Την στιγμή που η κυβέρνηση μιλάει για υπεράριθμους υπαλλήλους και πλεονάζον προσωπικό, η έκθεση πεπραγμένων του ΟΑΣΑ για το έτος 2009 αναφέρει ότι η ΕΘΕΛ και ο ΗΛΠΑΠ αναγκάστηκαν λόγο έλλειψης οδηγών να μειώσουν τον αριθμό των προγραμματισμένων δρομολογίων με συνέπεια τη μείωση της συχνότητας εξυπηρέτησης των επιβατών.
Ακόμη, αναφορικά με τις αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού στην ίδια έκθεση αναφέρεται ότι αυτές σε σχέση με το 2008 αυξήθηκαν κατά 8,7%, όμως την ίδια στιγμή οι τόκοι που καταβλήθηκαν για αποπληρωμή παλαιότερων δανείων αυξήθηκαν κατά 13,8%. Φαίνεται από τα παραπάνω ότι το πραγματικό οικονομικό έλλειμμα των αστικών συγκοινωνιών δεν προέρχεται ούτε επειδή οι υπάλληλοι είναι υπεράριθμοι ούτε εξαιτίας των αμοιβών τους, όπως ψευδώς ισχυρίζεται η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και η κυβέρνηση συνολικά. Αλλά ούτε και από τους «τσαμπατζήδες».
Οφείλεται ξεκάθαρα στην άρνηση των πρασινογάλαζων κυβερνήσεων να επιδοτήσουν όπως οφείλουν βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, ενώ ταυτόχρονα αυτή τη νόμιμη επιχορήγηση τη μετατρέπουν σε δάνεια από τις ιδιωτικές τράπεζες. Για παράδειγμα, μόνο το 2009 ο ΟΑΣΑ πήρε δάνειο, ύψους 350.000.000 ευρώ από κοινοπραξία 5 ελληνικών τραπεζών (Εθνικής, Αγροτικής, Εμπορικής, EFG, Eurobank, Alpha Bank) εκ των οποίων τα 29.332.385,93 ευρώ δόθηκαν για την αποπληρωμή παλαιότερων δανειακών υποχρεώσεων και τα υπόλοιπα για την κάλυψη των υπόλοιπων αναγκών του Οργανισμού. Γενικότερα, τα 2/3 τουλάχιστον της οφειλόμενης από το κράτος επιχορήγησης εδώ και μια δεκαετία καλύπτονται με δάνεια που οι «φίλοι τραπεζίτες» χορηγούν μετά χαράς.
Να τσακιστούν τα κυβερνητικά σχέδια
Ο εργαζόμενος λαός έχει κάθε λόγο να απορρίψει τις κυβερνητικές επιλογές για τις αστικές συγκοινωνίες. Το ΠΑΣΟΚ σχεδιάζει να μετατρέψει την υπόθεση των αστικών μετακινήσεων των εργαζομένων σε μια κερδοφόρα επιχειρηματική δράση με απώτερο στόχο την παράδοση των συγκοινωνιών στο μεγάλο κεφάλαιο, με κάθε αρνητική συνέπεια που θα έχει αυτό για την κάλυψη των καθημερινών αναγκών των λαϊκών στρωμάτων.
Το σχέδιο «εξυγίανσης», που ετοιμάζεται να εφαρμόσει, θα επιδεινώσει την ποιότητα και την ασφάλεια των δημόσιων αστικών μαζικών μεταφορών, θα χτυπήσει ακόμη περισσότερο το εισόδημα του εργαζόμενου που τις χρησιμοποιεί. Η άθλια προπαγάνδα περί «χρεών, ελλειμμάτων και υψηλόμισθων υπαλλήλων» στις εταιρίες του ΟΑΣΑ, πρέπει να ξεσκεπαστεί στα μάτια των εργατικών - λαϊκών μαζών, να μην επιτραπεί στην κυβέρνηση να περάσει αυτόν το νόμο - έκτρωμα.
Η άποψη των κομμουνιστών είναι ότι το ζήτημα των αστικών συγκοινωνιών μπορεί να επιλυθεί προς όφελος των εργαζομένων και του λαού, μόνο μέσα στα πλαίσια ενός Ενιαίου Φορέα Μεταφορών, που θα ανήκει 100% στο δημόσιο και ο οποίος θα λειτουργεί με κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό λαϊκό έλεγχο και με αποκλειστικό κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες, ένας φορέας που θα δίνει προτεραιότητα στις μαζικές μετακινήσεις - μεταφορές σταθερής τροχιάς.

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Σελίδες