Ξεκίνησε ως περίπου αστείο, ως αντίδραση την οποία οι
περισσότεροι εκτιμούσαν πως θα καταλαγιάσει. Μετά θεωρήθηκε ως η
περιορισμένη άμυνα κάποιων γραφικών, για να πάρει τελικά μορφή
κινήματος. Δείτε πότε και πώς οι Έλληνες λένε "δεν πληρώνω"
Αυτό κι αν είναι κίνημα λαού! Η μαζική, όπως εξελίσσεται, αντίδραση
των Ελλήνων να μην πληρώνουν σε περίοδο κρίσης, να αρνούνται ουσιαστικά
να δώσουν τον οβολό τους στο κράτος.
Η αρχή έγινε φυσικά με τα διόδια, για τα οποία η αντίδραση μετατράπηκε σε ανυπακοή και συγκέντρωσε τα φώτα της δημοσιότητας, για να ακολουθήσουν στη συνέχεια τα εισιτήρια στα μέσα μεταφοράς, αλλά και οι λογαριασμοί καθώς και οι δόσεις σε κάρτες και δάνεια.
Να πάρουμε έναν προς έναν, όλους τους τομείς.
Η ιστορία με τα διόδια ξεκίνησε πριν περίπου δύο χρόνια, σε κυρίως τοπικό επίπεδο. Ουδείς μάλλον περίμενε πως θα συνέβαινε τούτο που γίνεται πλέον. Το κίνημα του "δεν πληρώνω" έχει επεκταθεί σε αρκετά μέρη της Ελλάδας, αν και το υπουργείο Υποδομών εμφανίζεται, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Καθημερινής, ότι δεν ανησυχεί. Ο λόγος το ότι τα επίσημα στοιχεία δεν αναδεικνύουν ιδιαίτερο πρόβλημα.
Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία, η αποχή των οδηγών στα διόδια, στην εθνική οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης, έχει φτάσει το 15% και είναι η μεγαλύτερη σε όλους τους σταθμούς διοδίων.
Έπεται ο σταθμός στη Μεταμόρφωση προς Σκάρφεια, με 6-7% και τέλος και στους δύο άξονες της Πελοποννήσου που δεν ξεπερνά το 1%.
Λαθρεπιβίβαση και ανταλλαγή
Στα μέσα μεταφοράς η κατάσταση είναι ελαφρώς διαφοροποιημένη ως προς το εξής:
Η άρνηση των επιβατών να χτυπήσει εισιτήριο αγγίζει το 40%, στην περίπτωση της ΕΘΕΛ, αλλά αυτό είναι μία πάγια τακτική πολλών επιβατών και δεν συνδέεται άμεσα με το κίνημα "δεν πληρώνω".
Αυτό που όμως έχει κάνει την εμφάνισή του ως νέα πρακτική είναι η τακτική της ανταλλαγής εισιτηρίων, εν ολίγοις τα ήδη ακυρωμένα εισιτήρια δίδονται σε άλλους επιβάτες.
Επίσης, όπως αναφέρει η "Καθημερινή της Κυριακής", παρατηρήθηκε το φαινόμενο τις ημέρες των κινητοποιήσεων στα ΜΜΜ, εργαζόμενοι παρότρυναν τους επιβάτες να μην χτυπήσουν εισιτήριο.
Κρούσματα άρνησης πληρωμής είχαμε και στον τομέα της Υγείας. Γιατροί έλεγαν σε ασθενείς να μην πληρώσουν το αντίτιμο της εξέτασής τους στα εξωτερικά ιατρεία.
Το ότι οι Έλληνες είμαστε καταχρεωμένοι και αδυνατούμε να αποπληρώσουμε δάνεια και δόσεις καρτών είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός.
Δεν είναι γνωστό όμως πως έχει φτάσει στο 14% το ποσοστό εκείνων οι οποίοι εξαντλούν το περιθώριο των τριών μηνών, από μόλις 6% που ήταν πριν δύο χρόνια, ενώ το 20% των οφειλετών καθυστερεί τη δόση από την πρώτη ημέρα λήξης της προθεσμίας.
Τέλος, άρνηση στις πληρωμές υπάρχει και στους λογαριασμούς της ΔΕΗ. Τα στοιχεία λένε πως το ρεύμα κόπηκε σε 5.000 μικρές επιχειρήσεις, εκ των οποίων μόνο οι 60 είχαν ζητήσει διακανονισμό στην πληρωμή του χρέους.
Η αρχή έγινε φυσικά με τα διόδια, για τα οποία η αντίδραση μετατράπηκε σε ανυπακοή και συγκέντρωσε τα φώτα της δημοσιότητας, για να ακολουθήσουν στη συνέχεια τα εισιτήρια στα μέσα μεταφοράς, αλλά και οι λογαριασμοί καθώς και οι δόσεις σε κάρτες και δάνεια.
Να πάρουμε έναν προς έναν, όλους τους τομείς.
Η ιστορία με τα διόδια ξεκίνησε πριν περίπου δύο χρόνια, σε κυρίως τοπικό επίπεδο. Ουδείς μάλλον περίμενε πως θα συνέβαινε τούτο που γίνεται πλέον. Το κίνημα του "δεν πληρώνω" έχει επεκταθεί σε αρκετά μέρη της Ελλάδας, αν και το υπουργείο Υποδομών εμφανίζεται, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Καθημερινής, ότι δεν ανησυχεί. Ο λόγος το ότι τα επίσημα στοιχεία δεν αναδεικνύουν ιδιαίτερο πρόβλημα.
Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία, η αποχή των οδηγών στα διόδια, στην εθνική οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης, έχει φτάσει το 15% και είναι η μεγαλύτερη σε όλους τους σταθμούς διοδίων.
Έπεται ο σταθμός στη Μεταμόρφωση προς Σκάρφεια, με 6-7% και τέλος και στους δύο άξονες της Πελοποννήσου που δεν ξεπερνά το 1%.
Λαθρεπιβίβαση και ανταλλαγή
Στα μέσα μεταφοράς η κατάσταση είναι ελαφρώς διαφοροποιημένη ως προς το εξής:
Η άρνηση των επιβατών να χτυπήσει εισιτήριο αγγίζει το 40%, στην περίπτωση της ΕΘΕΛ, αλλά αυτό είναι μία πάγια τακτική πολλών επιβατών και δεν συνδέεται άμεσα με το κίνημα "δεν πληρώνω".
Αυτό που όμως έχει κάνει την εμφάνισή του ως νέα πρακτική είναι η τακτική της ανταλλαγής εισιτηρίων, εν ολίγοις τα ήδη ακυρωμένα εισιτήρια δίδονται σε άλλους επιβάτες.
Επίσης, όπως αναφέρει η "Καθημερινή της Κυριακής", παρατηρήθηκε το φαινόμενο τις ημέρες των κινητοποιήσεων στα ΜΜΜ, εργαζόμενοι παρότρυναν τους επιβάτες να μην χτυπήσουν εισιτήριο.
Κρούσματα άρνησης πληρωμής είχαμε και στον τομέα της Υγείας. Γιατροί έλεγαν σε ασθενείς να μην πληρώσουν το αντίτιμο της εξέτασής τους στα εξωτερικά ιατρεία.
Το ότι οι Έλληνες είμαστε καταχρεωμένοι και αδυνατούμε να αποπληρώσουμε δάνεια και δόσεις καρτών είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός.
Δεν είναι γνωστό όμως πως έχει φτάσει στο 14% το ποσοστό εκείνων οι οποίοι εξαντλούν το περιθώριο των τριών μηνών, από μόλις 6% που ήταν πριν δύο χρόνια, ενώ το 20% των οφειλετών καθυστερεί τη δόση από την πρώτη ημέρα λήξης της προθεσμίας.
Τέλος, άρνηση στις πληρωμές υπάρχει και στους λογαριασμούς της ΔΕΗ. Τα στοιχεία λένε πως το ρεύμα κόπηκε σε 5.000 μικρές επιχειρήσεις, εκ των οποίων μόνο οι 60 είχαν ζητήσει διακανονισμό στην πληρωμή του χρέους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου