Το πρώτο πακέτο απολύσεων από την ΤΕΡΝΑ έφτασε ήδη στους παραλήπτες της με το που μπήκε ο Μάρτιος. Είναι περί τα 25 άτομα η πρώτη λίστα κι έπεται δεύτερη μεγαλύτερη καθώς τίποτα στον ορίζοντα δεν προοιωνίζεται θετικό για την εξέλιξη της Ιόνιας Οδού.
Η εξέλιξη έρχεται ως απάντηση σ' όσους υποστήριζαν, ότι οι εργασίες σταμάτησαν για λίγο ώστε να πιεστούν καταστάσεις. Ακόμη κι έτσι να είναι, οι πολιτικοί παράγοντες της Ηπείρου οφείλουν να λάβουν σοβαρά υπόψη το πρόβλημα γιατί μέχρι σήμερα η αδιαφορία τους σπάει κόκκαλα. Δυστυχώς δεν υπήρξαν οι ανάλογες πρωτοβουλίες
και παρεμβάσεις σε κοινοβουλευτικό επίπεδο. Επίσης δεν υπήρξε ούτε μια σοβαρή συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο για το θέμα, με αποτέλεσμα να αναρωτιέται κανείς ποια είναι τα μεγάλα έργα αυτού του τόπου για τα οποία πρέπει να ανησυχούμε και να φροντίζουν οι αιρετοί;Εν τω μεταξύ τα σοβαρά προβλήματα και τις καθυστερήσεις που παρουσιάζονται στους οδικούς άξονες που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης, και ιδιαίτερα της Ιόνιας οδού, αναδεικνύει με επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε μόλις προς συζήτηση στη Βουλή ο Υπεύθυνος Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Δημοσίων Έργων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Ιωαννίνων κ. Σταύρος Καλογιάννης.
Ειδικότερα στην Ερώτησή του (υπ' αρ. 629/03.03.2011) ο Σταύρος Καλογιάννης αναφέρει:
Οι συμβάσεις παραχώρησης των μεγάλων οδικών αξόνων της χώρας μας χαρακτηρίζονται ως ιδιαίτερα συμφέρουσες για το Ελληνικό Δημόσιο, λόγω του φθηνού κόστους κατασκευής των έργων και του φθηνού κόστους δανεισμού χωρίς κρατικές εγγυήσεις. Επιπλέον το Δημόσιο εισπράττει εγγυημένα το μεγαλύτερο μέρος των διοδίων. Παρ' όλα αυτά, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα τα έργα που υλοποιούνται με αυτές τις συμβάσεις είναι μεγάλα.
Ειδικότερα, για την Ιόνια οδό, η οποία αποτελεί έργο ζωής για ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα, δεν υπάρχει καμία πρόοδος το τελευταίο διάστημα. Στην Αιτωλοακαρνανία και στην Ήπειρο ουσιαστικά δεν υπάρχουν εργοτάξια που δουλεύουν.
Οι ευθύνες του Υπουργείου Υποδομών είναι τεράστιες για τις καθυστερήσεις σε όλους τους μεγάλους οδικούς άξονες. Επί μήνες δεν έχει πράξει το παραμικρό, τα έργα δεν προχωρούν, το τεχνικό δυναμικό οδηγείται στην ανεργία, κανένα χρονοδιάγραμμα των συμβάσεων δεν τηρείται και το Υπουργείο αρκείται σε επαναλαμβανόμενες δηλώσεις περί δήθεν μείωσης των διοδίων, δηλώσεις χωρίς κανένα αντίκρισμα.
Ο Σταύρος Καλογιάννης ερωτά τον Υπουργό Υποδομών:
· Σε ποιους λόγους οφείλεται η απραξία του Υπουργείου που οδήγησε την σύμπραξη των κατασκευαστριών εταιρειών στην παύση των εργασιών από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα;
· Τι προτίθεται να κάνει το Υπουργείο για να ξεκινήσουν και πάλι οι εργασίες κατασκευής σε όλο το μήκος της Ιόνιας οδού και να τηρηθούν τα αυστηρά χρονοδιαγράμματα που προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης;
epiruspost.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου