ΣΥΛΛΕΓΟΥΜΕ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ e-ΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΑΣ ΤΙΣ ΣΕΡΒΙΡΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΟΘΟΝΗ ΣΑΣ...

27/2/11

Τα μεγάλα ψέματα του υπουργείου Ανάπτυξης για τις τιμές των ειδών διατροφής

του Γιάννη Τριήρη
Εμπαίζει χωρίς αιδώ τους Έλληνες καταναλωτές η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, παρουσιάζοντας στοιχεία για τις τιμές των προϊόντων διατροφής και νοικοκυριού, που έρχονται σε ευθεία αντίθεση με τα επίσημα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας .
Σε μια πρωτοφανή επιχείρηση παραπληροφόρησης των Ελλήνων πολιτών, ο Υφυπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Ντίνος Ρόβλιας, εξέδωσε, την Παρασκευή δελτίο τύπου, στο οποίο παρουσίαζε στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών της Γενικής Γραμματείας Εμπορείου, στην οποία προΐσταται ως γενικός γραμματέας ο κ. Στέφανος Κομνηνός, πανηγυρίζοντας για δήθεν μειώσεις τιμών σε 70 συγκεκριμένα προϊόντα.
Σύμφωνα με τα παραπλανητικά στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου από τιμοληψίες του Παρατηρητηρίου Τιμών, σε τέσσερις αλυσίδες Σούπερ-Μάρκετ, με ημερομηνία 20 Ιανουαρίου 2010 και 20 Ιανουαρίου 2011, καταγράφεται μείωση τιμών από 6,6% έως 9,36% σε 70 προϊόντα που συνιστούν μεγάλο μέρος στο καλάθι τετραμελούς οικογένειας.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου , το συνολικό κόστος για τις αγορές των 70 ειδών διατροφής και νοικοκυριού για ένα 15ημερο, διαμορφώνεται ως εξής:
Σούπερ-Μάρκετ Α : 73 προϊόντα - κόστος Ιανουαρίου 2010 215,86 ευρώ, κόστος Ιανουαρίου 2011 195,51 ευρώ (μείωση 9,36%)
Σούπερ-Μάρκετ Β : 70 προϊόντα - κόστος Ιανουαρίου 2010 201,62 ευρώ, κόστος Ιανουαρίου 2011 176,76 ευρώ (μείωση 8,48%)
Σούπερ-Μάρκετ Γ : 67 προϊόντα - κόστος Ιανουαρίου 2010 199,59 ευρώ, κόστος Ιανουαρίου 2011 187,37 ευρώ (μείωση 6,6%)
Σούπερ-Μάρκετ Δ : 72 προϊόντα - κόστος Ιανουαρίου 2010 224,76 ευρώ, κόστος Ιανουαρίου 2011 198,50 ευρώ (μείωση 8,34%)
Τα στοιχεία αυτά του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, καταρρίπτονται από τα επίσημα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας που δείχνουν αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (Γ.Δ.Τ.Κ) του μηνός Ιανουαρίου 2011 προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2010, κατά 5,2%, έναντι αύξησης 2,4%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009. Δηλαδή ο πληθωρισμός τον μήνα Ιανουάριο του 2011 αυξήθηκε πολύ περισσότερο από πέρσι.
Αναλυτικότερα , μεταξύ άλλων , στην επίσημη ανακοίνωση για το Δείκτη Τιμών Καταναλωτή μηνός Ιανουαρίου 2011, από την Ελληνική Στατιστική Αρχή αναφέρονται επί λέξει:
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 5,2% το μήνα Ιανουάριο 2011, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2010, προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 2,4% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, λαχανικά νωπά, γλυκά-ζαχαρωτά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά. Στην πλειοψηφία αυτών των προϊόντων τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, που σημειωτέον δεν είναι και η αρμόδια για τιμοληψίες, εμφανίζονται οι προαναφερόμενες σημαντικές μειώσεις.
β) Κατά 19,5% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων, καθώς και των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών. Και σ αυτή την κατηγορία τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας δείχνουν μειώσεις.
γ) Κατά 2,5% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, στα υαλικά, επιτραπέζια σκεύη και οικιακής χρήσης, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.
δ) Κατά 4,6% της ομάδας ‘’ Άλλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων, των ειδών ατομικής φροντίδας, που και τα τελευταία εμφανίζονται με μειώσεις στα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου.
Καθίσταται λοιπόν εμφανής η παρελκυστική τακτική που ακολουθεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, σε μια αγωνιώδη προσπάθεια να διαστρεβλώσει την πραγματικότητα που αποδεικνύει ότι και στον τομέα της εποπτείας της αγοράς έχει αποτύχει οικτρά. Όπως οικτρά απέτυχε και η πολιτική του υπουργού κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη στο τομέα αυτά , που αντί να δώσει βάρος στην ενίσχυση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, αλλά και στον έλεγχο των ενδοομιλικών συναλλαγών, επιχείρησε για καθαρά επικοινωνιακούς λόγους να κάνει δήθεν συμφωνίες κυρίων για την συγκράτηση των τιμών.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου είναι έκθετη και οφείλει εξηγήσεις.
newscode.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Σελίδες