6/2/11

Απούσα η Ελλάδα από τη μεγαλύτερη έκθεση τροφίμων

Την ηχηρή απουσία του ελληνικού επιχειρηματικού κόσμου από τη σημαντικότερη διεθνή έκθεση τροφίμων «WinterFancyFoodShow» που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Ιανουάριο στις ΗΠΑ, καυτηριάζει σε επιστολή του ο γενικός πρόξενος στο Σαν Φρανσίσκο Γιάννης Ανδρεάδης, σε μια προσπάθεια να αφυπνίσει την ελληνική επιχειρηματική κοινότητα και την Πολιτεία.

Τ ην ίδια ώρα οι επαγγελματικοί φορείς, όπως το ΕΒΕΑ και η ΚΕΕΕ, αντί άλλης απαντήσεως μεταθέτουν τις ευθύνες στο Υπουργείο Εξωτερικών, το οποίο θεωρούν κατεξοχήν αρμόδιο μαζί με τον ΟΠΕ να αναλάβει την ενημέρωση και τη διοργάνωση ανάλογων εκδηλώσεων. Από την πλευρά των επιμελητηρίων ο Γιώργος Κασιμάτης εξέφρασε την δυσαρέσκειά του για τη στάση που τηρούν οι θεσμικοί φορείς, ειδικότερα δε για την έλλειψη ενδιαφέροντος από την πλευρά του αρμόδιου υφυπουργού Εξωτερικών Σπύρου Κουβέλη ώστε να εφαρμοστεί μια μεθοδευμένη και συντονισμένη πολιτική στις εξαγωγές από το Κράτος.

Ως προς την επιστολή του πρόξενου, αντί άλλου σχολίου δόθηκε η εξής λακωνική απάντηση:
«Εσείς τι κάνετε κ. πρόξενε ώστε να ενημερωθούμε;» Γενική εκτίμηση των επαγγελματικών φορέων είναι ότι απουσιάζουν οι συντονισμένες κυβερνητικές πρωτοβουλίες ώστε να συμμετέχουν οργανωμένα οι ελληνικές επιχειρήσεις σε ανάλογες εκθέσεις-εκδηλώσεις ανά τον κόσμο.


Όμως και από την πλευρά του πρόξενου τονίστηκε η ανεπαρκής υποστήριξη από την Πολιτεία προωθητικών και διαφημιστικών ενεργειών μακράς προοπτικής.

Όπως διαπιστώθηκε, από ελληνικής πλευράς όχι μόνο δεν υπήρξε συμμετοχή αλλά είναι χαρακτηριστικό ότι την προβολή των ελληνικών προϊόντων ανέλαβαν κάποιες εταιρείες διανομής τους μετά από πρωτοβουλία ομογενών και Αμερικανών επιχειρηματιών. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται εταιρείες όπως η Fotis & Sons, η Fantis και η ManiImports, από τις παλαιότερες εταιρείες διανομής ελληνικών προϊόντων στις ΗΠΑ.

Επιλεκτικά ορισμένα ελληνικά προϊόντα, όπως τα ελαιουργικά, συμπεριελήφθησαν στα μεσογειακά είδη που πρόβαλαν στα περίπτερά τους αμερικανικές κυρίως εταιρείες που εισάγουν τέτοια προϊόντα. Φαεινή εξαίρεση οι εταιρείες John’sImportFoods, FageUSA, MtVikos οι οποίες με δικά τους περίπτερα «έσωσαν την τιμή» των ελληνικών επιχειρήσεων.

Είναι χαρακτηριστική στην επιστολή του Έλληνα πρόξενου η αναφορά στην ποιότητα των εισαγομένων τροφίμων. Κατά τη γνώμη του «σε κάποιες περιπτώσεις ομογενείς εισαγωγείς δεν τηρούν υψηλά ποιοτικά στάνταρ με αποτέλεσμα να δυσφημούν το brandname ‘Greek’».

Διαπίστωσε δε ότι σε περίπτερα αμερικανικών εταιρειών το ελληνικό ελαιόλαδο ήταν καλύτερης ποιότητας από το αντίστοιχο το οποίο εισάγουν ορισμένες επιχειρήσεις ομογενών.

Ραντεβού το καλοκαίρι

ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ επισημάνθηκε από τον πρόξενο ότι γειτονικές χώρες όπως η Ιταλία και η Τουρκία έδωσαν δυναμικό παρών, ως αποτέλεσμα συντονισμένων προωθητικών ενεργειών με τη συμμετοχή όλων των ενδιαφερομένων (παραγωγών, εξαγωγέων, διανομέων, εστιατορίων, κρατικών φορέων). Στη φετινή διοργάνωση πήραν μέρος εταιρείες τροφίμων από πολλές χώρες.

Με εθνικό περίπτερο εκπροσωπήθηκαν 34 χώρες. Ιδιαίτερα δυναμική παρουσία είχαν η Γαλλία και η Ισπανία. Για τις 10 Ιουλίου έχει οριστεί η θερινή έκθεση FancyFood στην Ουάσιγκτον. Η προαναφερθείσα επιστολή κοινοποιήθηκε, εκτός από τα αρμόδια Υπουργεία, σε συλλογικούς φορείς όπως οι ΟΠΕ ΠΣΕ, ΣΕΒ, ΣΕΒΕ, ΕΒΕΑ, ΕΒΕΘ, ΣΕΚ, ΣΕΒΙΤΕΛ.
isotimia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Σελίδες