Αινιγματική ματιά
- Το 90% των επισκεπτών του Λούβρου περιμένει στην ουρά για να δει τη Μόνα Λίζα (Φωτογραφία: ΑΠΕ )
Ρώμη, Ιταλία
Το
µυστικό της ταυτότητας της Μόνα Λίζα βρίσκεται στα µάτια της. Η γυναίκα
με το αινιγματικό χαμόγελο που απεικονίζεται στον διάσημο πίνακα του
Λεονάρντο Ντα Βίντσι, τον οποίο σπεύδει να δει το 90% των επισκεπτών του
Μουσείου του Λούβρου, δεν είχε αποκαλύψει μέχρι σήμερα την ταυτότητά
της.Στους πέντε αιώνες που µεσολάβησαν από τη δηµιουργία του µέχρι σήµερα, δεκάδες είναι οι θεωρίες που έχουν διατυπωθεί για την ταυτότητα της γυναίκας. Οι πιο ακραίες θέλουν τον καλλιτέχνη να έχει φιλοτεχνήσει µια αυτοπροσωπογραφία του, σε ένα καλλιτεχνικό παιχνίδι µε τη θηλυκή πλευρά του.
Άλλες υποστηρίζουν πως είχε επιλέξει ως µοντέλο του τη µητέρα του, μια ιερόδουλο ή γνωστές κυρίες της αυλής, καταλήγοντας ορισµένες φορές και σε συγκεκριµένες µορφές της εποχής, όπως η Ιζαµπέλα ντ’ Έστε και η Σεσίλια Γκαλεράνι, µε επικρατέστερη εκείνη τη Λίζα Γκεραρντίνι, σύζυγο του εύπορου εµπόρου µεταξιού Φραντζέσκο Ντελ Τζοκόντο (εξ ου και η επωνυµία Τζοκόντα).
Όπως αναφέρουν Τα Νέα, τώρα Ιταλοί ερευνητές υποστηρίζουν πως στη σκούρα καφέ-πράσινη ίριδα του αριστερού µατιού της είναι ζωγραφισµένα µικροσκοπικά γράµµατα, τα οποία ίσως αποτελούν κλειδιά για την ταυτότητά της. «Στον Λεονάρντο πάντοτε άρεσε να χρησιµοποιεί σύµβολα και κώδικες, για να περάσει µηνύµατα και ήθελε να ξέρουµε την ταυτότητα του µοντέλου χρησιµοποιώντας τα µάτια, για τα οποία πίστευε ότι αποτελούν µέσο επικοινωνίας και την πόρτα για την ψυχή» εξηγεί στον«Guardian» o Σιλβάνο Βιντσέτι, πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής για την Πολιτισµική Κληρονοµιά της Ιταλίας.
Αόρατα µε γυµνό µάτι, στη δεξιά κόρη της Μόνα Λίζα, βρίσκονται ζωγραφισµένα τα γράµµατα LV, προφανώς τα αρχικά του καλλιτέχνη. Στην αριστερή κόρη όµως διακρίνονται οι λατινικοί χαρακτήρες B ή S ή πιθανόν τα αρχικά CE.
Το στοιχείο αυτό θεωρείται ιδιαίτερα σηµαντικό για την ταυτοποίηση της γυναίκας που απεικονίζεται στον πίνακα. Κάτω, δε, από τη γέφυρα που διακρίνεται πίσω από τη Μόνα Λίζα ο Λεονάρντο ζωγράφισε τα στοιχεία 72 ή L2 που πιθανόν να αποτελούν επιπλέον ενδείξεις, καθώς οι ειδικοί διατείνονται πως οι συγκεκριµένοι χαρακτήρες έχουν ζωγραφιστεί µε πολύ λεπτό πινέλο και µεγεθυντικό φακό, γεγονός που αποκλείει το γεγονός να έχουν γραφτεί κατά λάθος.
Οι αποκαλύψεις όµως αναµένεται να γίνουν τον επόµενο µήνα από τον Σιλβάνο Βιντσέτι, καθώς είναι από εκείνους που υποστηρίζουν πως η Μόνα Λίζα φιλοτεχνήθηκε στο Μιλάνο. «Στην πίσω πλευρά του πίνακα είναι ζωγραφισµένοι οι αριθµοί 149, µε έναν τέταρτο αριθµό να έχει σβηστεί, πράγµα που σηµαίνει ότι ο Λεονάρντο ζωγράφισε τον πίνακα κατά τη δεκαετία του 1490, όταν βρισκόταν στο Μιλάνο, χρησιµοποιώντας ως µοντέλο κάποια γυναίκα από την αυλή του δούκα του Μιλάνου Λουδοβίκου Σφόρτσα» εξηγεί.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου