Την Παρασκευή 14 Γενάρη πραγματοποιήθηκε ανοιχτή συνέλευση στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης για "ελεύθερους δρόμους χωρίς διόδια".
Στην συνέλευση αναπτύχθηκε πλούσιος προβληματισμός σχετικά με την οργάνωση και την τακτική του κινήματος κατά των διοδίων στην Θεσσαλονίκη, με επίκεντρο τα διόδια των Μαλγάρων.
Όπως ειπώθηκε από ομιλητές ο σταθμός διοδίων των Μαλγάρων είναι ο παλαιότερος στην χώρα και με βάση την εκτίμηση για 50.000 διελεύσεις την ημέρα εισπράττει 150.000 - 300.000 €. Με βάση συμφωνία με την "ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε." σαν αντιστάθμισμα για την μη λειτουργία των διοδίων του Αιγινίου το Κράτος θα πληρώνει 830.000 € τον μήνα, από τις εισπράξεις των Μαλγάρων (!). Κι έτσι η εμφανιζόμενη ως παραχώρηση μη λειτουργία των διοδίων του Αιγινίου δεν ήταν τίποτα άλλο παρά μια χρυσοφόρα συμφωνία για την "ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε." αφού ούτε στα έξοδα είσπραξης δεν υποβάλλεται και εισπράττει "ζεστό χρήμα" από το Κράτος.
Συζήτηση έγινε και για την επερχόμενη λειτουργία 30 (!) νέων σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό.
Πρόταση των οργανωτών ήταν η δημιουργία Συλλόγου "Οδηγοί για ελεύθερα Μάλγαρα" με σκοπούς την συστράτευση όλων των οδηγών που αρνούνται να πληρώσουν τα διόδια Μαλγάρων, την ενημέρωση των πολιτών, την δημιουργία κοινής νομικής αλληλεγγύης και την δημιουργία κοινού ταμείου για την κάλυψη των προστίμων.
Όπως είπαν συναγωνιστές, ήδη η Τ.Ε.Ο. Α.Ε., στην οποία ανήκουν τα συγκεκριμένα διόδια, άρχισε να στέλνει ατομικές ειδοποιήσεις σε όσους δεν πληρώνουν διόδια.
Οι νομικοί που συμμετείχαν στην ανοιχτή συνέλευση ανέλυσαν το νομικό μέρος της άρνησης πληρωμής και δήλωσαν ότι ήδη συγκροτείται εθελοντική ομάδα νομικών με σκοπό την δωρεάν νομική προστασία των πολιτών και την άσκηση ενδίκων μέσων κατά της εταιρίας σε Ελληνικό και στην συνέχεια σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.
Προβληματισμός αναπτύχθηκε για την ύπαρξη δύο Πανελλαδικών Συντονιστικών κατά των διοδίων και εκφράστηκε η αναγκαιότητα συντονισμού της δράσης τους.
Από πολλούς συμμετέχοντες τέθηκε το ζήτημα συντονισμού με τις συλλογικότητες που επεκτείνουν την δράση "δεν πληρώνω" και σε άλλους τομείς, όπως η άρνηση πληρωμής εισιτηρίων στα λεωφορεία του Ο.Α.Σ.Θ. (αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης).
ΑΠΟ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΗ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΑΦΙΔΝΩΝ |
Στην Συνέλευση μίλησε και ο Γιώργος Κόλλιας, από τον Βαρνάβα Αττικής, μεταφέροντας την εμπειρία από την δράση δεν πληρώνω διόδια της περιοχής των Αφιδνών Αττικής και καλώντας τους πολίτες της Θεσσαλονίκης να μπουν δυναμικά στο κίνημα άρνησης πληρωμής των διοδίων. Όπως χαρακτηριστικά είπε "το κίνημα κατά των διοδίων δεν πτοείται, δεν υποχωρεί, δεν συμβιβάζεται, αλλά συνεχώς διευρύνεται και θα νικήσει γιατί υπερασπίζεται το δίκαιο απέναντι σε άδικους νόμους και σε παράνομες συμβάσεις που παραχωρούν τους δρόμους που μας ανήκουν, στα επιχειρηματικά συμφέροντα".
Αποφασίστηκε σε επόμενη συνεδρίαση να διαμορφωθεί πρόγραμμα συγκεκριμένης δράσης, εξετάζοντας το ενδεχόμενο ολοήμερης κατάληψης του σταθμού διοδίων των Μαλγάρων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου