27/1/11

Mini Cooper S Countryman ALL4

Mini Cooper S Countryman ALL4

Ένα οικογενειακό αυτοκίνητο

Ιδιαίτερο σε χαρακτήρα και πολύ καλό συνολικά, το Mini μόνο σε 3θυρο και κάμπριο δεν είναι ικανό να δέσει τους πελάτες με τη φίρμα. 

Οι άνθρωποι και οι ανάγκες τους μεγαλώνουν και κάποια στιγμή ακόμα και οι ιδοκτήτες των Cooper και Cooper S χρειάζονται μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ και κανονικές θέσεις πίσω με εύκολη πρόσβαση.

Οι ιθύνοντες της φίρμας είχαν αντιληφθεί εδώ και χρόνια ότι για να κρατήσουν τους νεαρούς, επί το πλείστον, πελάτες του στην φίρμα θα έπρεπε να έχουν στην γκάμα τους και ένα πιο οικογενειακό αυτοκίνητο. Και κάπως έτσι εγένετο το Countryman. Ένα Mini με τέσσερις πόρτες, θέσεις για πέντε και τις αποσκευές τους.

Βασική προϋπόθεση για να αποκτηθεί οικογενειακός χαρακτήρας ήταν να μεγαλώσει το Countryman περισσότερο από κάθε άλλο Mini. Είναι το πρώτο της φίρμας πάνω από τα τέσσερα μέτρα -4,11 m για την ακρίβεια. Επιπλέον κάθεται περίπου 15 πόντους ψηλότερα από το έδαφος, γεγονός που του επιτρέπει να κινείται σε χιονισμένους δρόμους ή χωματόδρομους. 

Μηχανικά το Countryman δεν διαφέρει από τα άλλα Mini. Στην έκδοση Cooper S έχουμε τον ίδιο κινητήρα τούρμπο άμεσου ψεκασμού, 6άρι κιβώτιο, την ίδια ανάρτηση (Μακφέρσον μπροστά, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) και τα ίδια φρένα. Διαφορά υπάρχει μόνο όταν πρόκειται, όπως στην περίπτωση μας, για το τετρακίνητο ALL4, που έχει επιπλέον έναν ηλεκτρομαγνητικό κεντρικό συμπλέκτη που μπορεί να στείλει πίσω θεωρητικά μέχρι και το 100% της ροπής.
Με συν 250 κιλά στη ζυγαριά, ο κινητήρας των 184 ίππων έχει χάσει τη σπιρτάδα του. Παραμένει όμως δυνατός και ροπάτος από χαμηλά, προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις: 0-100 km/h σε 8,0 sec.
«Kαρτ» δε το λες σαν το 3θυρο Cooper S, αλλά παρά το ψηλό κέντρο βάρους, το Countryman γέρνει ελάχιστα, η πρόσφυση είναι ανεξάντλητη και η συμπεριφορά ουδέτερη. Η άνεση κυμαίνεται σε υψηλό επίπεδο, ακόμα και με τους έξτρα 18άρηδες τροχούς, ενώ τα φρένα που δεν ενθουσιάζουν σε αίσθηση αποτελεσματικά, με 110-0 km.

Μπαίνοντας στο Countryman βρίσκεσαι σ’ ένα γνώριμο περιβάλλον. Η σχεδίαση είναι ξεχωριστή, τα υλικά ποιοτικά και η εργονομία οικεία μόνο στους κατόχους οποιουδήποτε Mini. Η θέση οδήγησης είναι όσο ψηλή χρειάζεται, ενώ θέμα όσον αφορά την ορατότητα υπάρχει μόνο με τον καθρέφτη του συνοδηγού, που περίπου ο μισός κρύβεται από την πόρτα του συνοδηγού.
Πίσω ακόμα και δύο ψηλοί ενήλικες θα βολευτούν μια χαρά, ενώ για μικρές διαδρομές και ένας τρίτος δεν θα δυσανασχετήσει. Η πλάτη των πίσω καθισμάτων είναι ανακλινόμενη και υπάρχει η δυνατότητα να σύρεις τα καθίσματα, αυξομειώνοντας αντίστοιχα το χώρο αποσκευών από τα 350 έως τα 442 λίτρα.

Όπως και σε κάθε άλλο Mini έτσι και στην περίπτωση του Countryman το συναίσθημα υπερτερεί της λογικής και η σχέση τιμής/αξίας μπαίνει για πολλούς στο περιθώριο. Με τα 32.750 ευρώ που στοιχίζει το τετρακίνητο Cooper S, ο βασικός είναι απλά καλός και ο πλούσιος προαιρετικός μπορεί πραγματικά να εκτοξεύσει την τιμή. Η κατανάλωση των 11,6 λίτρων/100 km, χάρη και στο Start/Stop, είναι λογική για το βάρος και την ιπποδύναμη, ενώ σύμφωνα με τα νέα τέλη κυκλοφορίας θα πρέπει να καταβάλλετε κάθε χρόνο στην εφορία 235,5 ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Σελίδες