11/2/11

Φτιάχνουν µέτωπο για εισιτήρια - διόδια



Στο άναμμα του φυτιλιού στην αντιπαράθεση της κυβέρνησης και στο κίνηµα «Δεν πληρώνω» επενδύουν οι συνδικαλιστές των µέσων µαζικής µεταφοράς αλλά και αρκετοί αγροτοσυνδικαλιστές.

Φτιάχνουν µέτωπο για εισιτήρια - διόδια
Η κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες την επιβολή αυστηρών ποινών για τη µη πληρωµή εισιτηρίου και την άρνηση καταβολής διοδίων, την στιγµή που οι συνδικαλιστές των συγκοινωνιών δήλωναν αλληλέγγυοι και οι αγροτοσυνδικαλιστές σχεδιάζουν να μην κλείσουν τους δρόµους αλλά να ανοίξουν τα διόδια.

Τα νέα αυτά δεδομένα έχουν χτυπήσει συναγερμό στην κυβέρνηση για πιθανό συντονισμό των αγροτών µε το κίνηµα των διοδίων, συναγερμό που έκαναν ακόμη ποιο έντονο επισημάνσεις κυβερνητικών βουλευτών. Όπως είναι φυσικό το θέµα προκαλεί ανησυχία στην κυβέρνηση δεδοµένου ότι μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα που θα περάσει το νοµοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών από τη Βουλή υπάρχει η πιθανότητα να κλιµακωθούν οι αγροτικές κινητοποιήσεις.
Οι συνδικαλιστές των µέσων µαζικής µεταφοράς δηλώνουν αλληλέγγυοι µε το κίνηµα «Δεν πληρώνω», τονίζοντας ότι «δεν απηχεί µια κοινωνία τσαµπατζήδων, αλλά τις χαµηλότερες εισοδηµατικά τάξεις που πλήττονται από τις υπέρογκες αυξήσεις». Παρόλα αυτά κράτησαν αποστάσεις από τις καταστροφές του εξοπλισµού των ακυρωτικών µηχανηµάτων που σηµειώθηκαν την περασµένη Κυριακή, ενώ τάσσονται υπέρ της διατήρησης της τιµής του εισιτηρίου στο 1 ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στη διάρκεια του ΚΤΕ Μεταφορών και Υποδοµών ο αρµόδιος υπουργός Δηµήτρης Ρέππας άκουσε µε προβληµατισµό, από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ τις αποφάσεις ορισµένων συντονιστικών αγροτών να στήσουν µπλόκα στα διόδια µε την απειλή να σηκώσουν τις µπάρες για τουλάχιστον είκοσι ηµέρες. «Πρέπει να προλάβετε τα χειρότερα. Ο κόσµος θα συνταχθεί µε τους αγρότες και θα τους κάνετε ήρωες», είπε στον κ. Ρέππα ο βουλευτής Κοζάνης Πάρις Κουκουλόπουλος. Οµοίως η βουλευτής Φθιώτιδος Τόνια Αντωνίου προειδοποίησε ότι «οι αγρότες θα δηµιουργήσουν µεγάλο πρόβληµα και θα δέσουν τα χέρια της κυβέρνησης».
Σύµφωνα µάλιστα µε όσα ειπώθηκαν, ήδη την περασµένη Δευτέρα το συντονιστικό αγροτών στη Θεσσαλονίκη αποφάσισε να σηκώσουν τις µπάρες στα Μάλγαρα, ενώ οι µπάρες έχουν σηκωθεί στα διόδια Γύρτινου, που έχουν κόστος µισό ευρώ.
Με όλα αυτά τα δεδομένα όπως είναι φυσικό η συζήτηση μονοπωλήθηκε από το θέµα των διοδίων και τις συµβάσεις που έχουν υπογραφεί µε τις παραχωρησιούχες εταιρίες. Η κ. Αντωνίου ανέφερε ότι ο νοµός της αντιµετωπίζει τεράστιο πρόβληµα, άσκησε σκληρή κριτική διότι η κυβέρνηση αδρανεί, είπε ότι διαφωνεί µε το να θεωρείται παράβαση του ΚΟΚ η µη πληρωµή διοδίων «όταν οι πολίτες δεν πληρώνουν αναλογικά και δίκαια».
Από την πλευρά του ο Δηµήτρης Ρέππας εµφανώς πιο συγκρατηµένος συγκριτικά µε τον υφυπουργό Υποδοµών Γιάννη Μαγκριώτη, που έχει πει ότι θα µειωθούν τα διόδια σε ποσοστό 50% , περιέγραψε το πολύπλοκο των προγραµµατικών συµβάσεων του 2007, είπε ότι όσοι διαµαρτύρονται έχουν κάποιο δίκιο και ανέφερε ότι γίνεται προσπάθεια εξορθολογισµού του προβλήµατος. Ειδικότερα, χωρίς να αναλάβει κάποια συγκεκριµένη δέσµευση είπε ότι η κυβέρνηση θα προσπαθήσει να κάνει αλλαγές «στο µέτρο που αυτό είναι δυνατό» και ανέφερε ως εναλλακτικά σενάρια την χορήγηση καρτών όπου δεν υπάρχουν παράδροµοι ή ακόµη και την επιδότηση των διοδίων µε άλλους τρόπους.
 
www.newsday.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Σελίδες