17/2/11

H κυβέρνηση επανάφερε στο προσκήνιο την άρση της πετρελαιοκίνησης και τα υβριδικά οχήματα

Το θέμα της πετρελαιοκίνησης επανήλθε, για πολλοστή φορά, στο προσκήνιο.  Αυτή τη φορά, το υπουργείο Υποδομών και συγκεκριμένα ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Χάρης Τσιόκας, με χθεσινές δηλώσεις σε ραδιοφωνικό σταθμό, αποκάλυψε ότι η πολιτική ηγεσία εισηγείται την άρση των περιορισμών της πετρελαιοκίνησης στα μεγάλα αστικά κέντρα, αίτημα το οποίο αποτελεί διακαή πόθο των εμπόρων αυτοκινήτου.

Ο γενικός γραμματέας εξέφρασε την πεποίθηση ότι το ζήτημα έχει
«ωριμάσει», υποστήριξε μάλιστα ότι οι απόψεις που διατυπώνονται στο υπουργείο Υποδομών στηρίζονται επιστημονικά και περιβαλλοντικά, αν και ξεκαθάρισε πως τον πρώτο λόγο έχει το υπουργείο Περιβάλλοντος.
«Είναι θέματα, τα οποία πλέον έχουν ωριμάσει, αυτές οι απόψεις στέκουν επιστημονικά και περιβαλλοντικά. Θέλω να ξέρετε ότι το υπουργείο Μεταφορών δεν είναι αρνητικό. Βεβαίως τον πρώτο λόγο έχει το υπουργείο Περιβάλλοντος. Εμείς δεν είμαστε αρνητικοί, όπως δεν ήμασταν με την απόσυρση. Το υπουργείο βλέπει θετικά το θέμα της πετρελαιοκίνησης και ελπίζω τις επόμενες ημέρες να έχουμε εξελίξεις», ανέφερε ο κ. Τσιόκας.
Από την πλευρά του, το υπουργείο Περιβάλλοντος αποφεύγει να αποσαφηνίσει αν είναι υπέρ ή κατά της πετρελαιοκίνησης, καθώς αναμένει την ολοκλήρωση των μελετών για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και τους κινδύνους που δύναται να υπάρξουν για τη δημόσια υγεία.

Πάντως, όπως υπογράμμισε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών Χάρης Τσιόκας, το υπουργείο Οικονομικών μελετάει την προώθηση κινήτρων για την αύξηση της κυκλοφορίας των υβριδικών οχημάτων.

Υπέρ της πετρελαιοκίνησης οι έμποροι αυτοκινήτων
Σύμφωνα με τους εισαγωγείς εμπορίας πετρελαιοκίνητων οχημάτων τα οφέλη για τους καταναλωτές θα είναι σημαντικά, καθώς τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ έχουν πολύ μικρότερο ετήσιο κόστος χρήσης από ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο και ταυτόχρονα θα ανεβούν οι πωλήσεις, με αποτέλεσμα να τονωθούν και τα δημοσιονομικά έσοδα της χώρας, τα οποία προέρχονται από τα Τέλη Ταξινόμησης, τον ΦΠΑ αλλά και τον Φόρο Πολυτελείας.

Παράλληλα, υποστηρίζουν πως ότι οι ρύποι των κινητήρων diesel είναι πολύ πιο χαμηλοί από εκείνη των αντίστοιχων βενζινοκινητήρων και όσον αφορά στην εκπομπή μικροσωματιδίων, τα ειδικά φίλτρα συγκράτησης που έχουν τοποθετήσει όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες εκμηδενίζουν αυτόν τον κίνδυνο, ενώ τα καύσιμα που παράγονται πλέον, βάσει των νέων προδιαγραφών της Ευρωπαϊκή Ένωση δεν ενέχουν κανένα περιβαλλοντικό κίνδυνο και καθιστούν την πετρελαιοκίνηση πολύ πιο περιβαλλοντική από την βενζινοκίνηση.

Στον αντίποδα, οι περιβαλλοντικές οργανώσεις κάνουν λόγο για επιδείνωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, σε περίπτωση άρσης της απαγόρευσης της κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων επιβατηγών οχημάτων, καθώς ισχυρίζονται θα προκαλέσει ραγδαία αύξηση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου και κατά συνέπεια έξαρση του φωτοχημικού νέφους και των συγκεντρώσεων όζοντος κατά τους θερινούς μήνες.
isotimia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Σελίδες