15/12/10

Μπάχαλο και με τις μετατάξεις!

 του Γιώργου Φράγκου
Στα πρόθυρα «εμφράγματος» βρίσκεται το ελληνικό Δημόσιο, λόγω του ελλιπούς σχεδιασμού της διαδικασίας των μετατάξεων. Χωρίς να έχει προηγηθεί καταγραφή των κενών θέσεων και των αλλαγών που θα προέλθουν στα οργανογράμματα υπουργείων, δήμων και δημοσίων υπηρεσιών, ξεκίνησε η μετακίνηση προσωπικού.
Δεν καταρτίσθηκε ούτε το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο με διαχωρισμό των μεταχθέντων αναλόγως την εκπαίδευση, το φορέα προέλευσης, την ηλικία και τα χρόνια υπηρεσίας. Αποτέλεσμα είναι με τις πρώτες μετατάξεις να επικρατήσει πρωτοφανές αλαλούμ.
Διοικητικοί υπάλληλοι της πρώην Ολυμπιακής Αεροπορίας στέλνονται ως τραυματιοφορείς σε νοσοκομεία, ενώ οδηγοί και ελεγκτές του ΟΑΣΑ σε εφορίες των οποίων έχει προαναγγελθεί η κατάργησή τους! Όταν εκ των υστέρων έγινε μια προσπάθεια καταγραφής των κενών οργανικών θέσεων σε όλο το φάσμα του δημοσίου τομέα, διαπιστώθηκε ότι οι ανάγκες σε ανθρώπινο δυναμικό, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασαν οι υπηρεσίες, έφταναν μόλις στα 8.500 άτομα. Με δεδομένο ό,τι μέχρι το τέλος του 2011 θα γίνει η μεγαλύτερη ανακατανομή στο Δημόσιο, με τουλάχιστον 100.000 υπαλλήλους ν’ αλλάζουν αντικείμενο εργασίας και υπηρεσίες, αναρωτιέται κανείς πού θ’ απορροφηθεί το πλεονάζον προσωπικό. Ηδη η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ασφυκτιά καθώς έχει δεχθεί 161 μηχανικούς της πρώην Ο.Α, τους οποίους δεν γνωρίζει πώς θα τους αξιοποιήσει, ενώ έπονται και 220 πιλότοι!
Αλλοι υπάλληλοι των πρώην εθνικών αερογραμμών έχουν μεταχθεί σε ΔΕΚΟ ή δήμους που διώχνουν προσωπικό ή συγχωνεύονται λόγω «Καλλικράτη».
Το ίδιο συμβαίνει και με τους υπαλλήλους των δημοσίων οργανισμών και νομικών προσώπων που βάζουν λουκέτα. Μετατάσσονται σε υπηρεσίες που βρίσκονται σχεδόν υπό καθεστώς εκκαθάρισης, ενώ στην καλύτερη περίπτωση τούς ανατέθηκαν καθήκοντα χωρίς να έχουν υποστεί την παραμικρή εκπαίδευση.
Στα «τυφλά» γίνονται και οι μετακινήσεις από τις πρώην νομαρχίες και τις κρατικές περιφέρειες που θα πάψουν να υφίστανται από 1-1-2011 προς τους νέους ΟΤΑ.
Πράγματι, υπάρχουν δεκάδες δήμοι που δεν μπορούν να απορροφήσουν ούτε το προσωπικό που προέκυψε από τη διαδικασία των συνενώσεων, ενώ άλλοι δηλώνουν ότι έχουν αδιάθετες θέσεις σε συγκεκριμένες ειδικότητες π.χ οδηγοί απορριμματοφόρων.
Μπροστά σ’ αυτή την κατάσταση, όλοι αναρωτιούνται τι θα ακολουθήσει αν συνεχισθεί με ραγδαίους ρυθμούς το πρόγραμμα μείωσης των οργανισμών, εταιρειών και επιχειρήσεων του Δημοσίου. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, οι εκπρόσωποι του ΔΝΤ μελετώντας και τα στοιχεία τη πρόσφατης απογραφής των δημοσίων υπαλλήλων, ξεκαθάρισαν ότι «με δεδομένο ότι ο δημόσιος τομέας είναι διογκωμένος θα πρέπει ν’ απολυθούν πάνω από 200.000 υπάλληλοι». Ανασταλτικά για το όλο εγχείρημα λειτουργεί και η οδηγία της τρόικας να υπολογίζονται οι μετατάξεις ως προσλήψεις.
Ετσι, με βάση το πλαφόν που έβαλε η ίδια, για κάθε μία μετάταξη (πρόσληψη) θα πρέπει να αντιστοιχούν πέντε αποχωρήσεις. Σε περίπτωση, πάντως, που μια θέση διεκδικείται από περισσότερους από έναν υποψήφιο, τότε θα μετρούν (για τη μετακίνηση) οικογενειακά κριτήρια όπως αν είναι άγαμος γονέας, αν έχει την επιμέλεια ανηλίκων τέκνων ή εάν ο/η σύζυγος υπηρετεί στον ίδιο νομό!
πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Σελίδες