29/1/11

ΕΡΕΥΝΑ: Υγραεριοκίνηση

Περισσότεροι από 2.500 αναγνώστες πήραν μέρος στην έρευνα για την υγραεριοκίνηση, ένα θέμα "πραγματικά" καυτό σήμερα, που το κόστος χρήσης των αυτοκινήτων, λόγω της πολύ υψηλής τιμής της βενζίνης, αυξάνεται συνεχώς. Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάζουνπολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Ας τα δούμε αναλυτικά.

Με την τιμή της βενζίνης να έχει ξεπεράσει τα 1,50 ευρώ/λίτρο, το υγραέριο γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλές, αφού προσφέρει δύο πολύ σημαντικά πλεονεκτήματα. Το σημαντικότερο από αυτά είναι ότι κοστίζει λιγότερο από το μισό της βενζίνης (0,65 με 0,69 ευρώ/λίτρο), προσφέροντας πολύ μεγάλη οικονομία στη χρήση. Μάλιστα, ανάλογα με τον κινητήρα, το όφελος μπορεί να φτάσει ή να ξεπεράσει ακόμα και τα 1.400 ευρώ το χρόνο. Επιπλέον, λόγω της σύστασής του, ρυπαίνει πολύ λιγότερο το περιβάλλον. Σε κάθε περίπτωση, το Auto Τρίτη ήταν το πρώτο περιοδικό αυτοκινήτου, που ασχολήθηκε εκτενώς από το 2008 μέχρι σήμερα με το θέμα της υγραεριοκίνησης, κάνοντας μετρήσεις κατανάλωσης σε after market μετατροπές (Hyundai Santa Fe 2,7 V6) αλλά και δοκιμάζοντας εργοστασιακά υγραεριοκίνητα αυτοκίνητα, όπως το Subaru Forester, η Alfa Romeo MiTo και το Fiat Bravo. Σε όλες τις περιπτώσεις προέκυψε σημαντική διαφορά στο κόστoς χρήσης σε σχέση με τη βενζίνη, ενώ διαπιστώθηκε πως δεν υπήρξε σχεδόν καμία διαφορά σε ό,τι αφορά στη λειτουργία των κινητήρων π.χ. θόρυβος, επιδόσεις κ.λ.π. Οι περισσότεροι από 2.500 αναγνώστες-επισκέπτες της ιστοσελίδας www.autotriti.gr, που συμμετείχαν στη σχετική έρευνα, έδειξαν αρκετά ενημερωμένοι για το θέμα, επιβεβαιώνοντας έτσι και το γεγονός ότι οι οδηγοί δείχνουν πλέον αυξημένο ενδιαφέρον για την υγραεριοκίνηση. Ας δούμε αναλυτικά τα αποτελέσματα της έρευνας:

To 93% βλέπει θετικά την περίπτωση της μετατροπής

Στην ερώτηση "Σκοπεύετε να μετατρέψετε το αυτοκίνητό σας σε υγραεριοκίνητο;" το 36% δήλωσαν ότι σκέφτονται σοβαρά την περίπτωση να μετατρέψουν το αυτοκίνητό τους σε υγραεριοκίνητο και το 15% τονίζει πως θα το κάνει σίγουρα και μάλιστα πολύ άμεσα. Επίσης, ένα πολύ μεγάλο ποσοστό (42%) υπογράμμισε ότι, αν και προς το παρόν δεν σκοπεύει να προχωρήσει σε μετατροπή, θέλει πρώτα να μάθει περισσότερα. Σχεδόν λοιπόν το 93% όσων απάντησαν δεν απορρίπτουν την περίπτωση να προχωρήσουν σε μετατροπή.


Ναι, θα το κάνω άμεσα, συμφέρει πολύ 14,7%
Μάλλον ναι, το σκέφτομαι σοβαρά36,1%
Προς το παρόν όχι, θέλω πρώτα να μάθω περισσότερα 42,1%
Όχι, δεν θα το κάνω ποτέ 7,0%



2 στους 3 θεωρούν ότι το χρηματικό όφελος είναι το βασικότερο πλεονέκτημα

Στην ερώτηση "Ποιο νομίζετε ότι αποτελεί το σημαντικότερο πλεονέκτημα του υγραερίου;", το 67% όσων απάντησαν αναγνώρισαν στο υγραέριο ότι είναι πολύ φθηνότερο από τη βενζίνη αλλά και από το diesel. Παράλληλα, μεγάλο ποσοστό (15%) τονίζει το γεγονός ότι με τη χρήση των δύο ρεζερβουάρ (ένα για τη βενζίνη και ένα για το υγραέριο) αυξάνεται σημαντικά η αυτονομία του αυτοκινήτου, ενώ ποσοστό εξίσου 15% θεωρεί ως σημαντικότερο τα περιβαλλοντικά οφέλη του υγραερίου ως καύσιμο (θα τα δούμε αναλυτικά πιο κάτω).


Το γεγονός ότι έχει λιγότερους ρύπους από άλλα καύσιμα και ρυπαίνει λιγότερο την ατμόσφαιρα15,4%
Το ότι είναι πολύ φθηνότερο από τη βενζίνη, αλλά και από το diesel66,3%
To γεγονός ότι εφόσον το αυτοκίνητο διατηρεί την ικανότητά του να χρησιμοποιεί ταυτόχρονα και βενζίνη, μεγαλώνει πολύ η αυτονομία του15,7%
Δεν γνωρίζω2,4%



Σχεδόν οι μισοί αναγνωρίζουν ότι δεν υπάρχουν πολλά σημεία ανεφοδιασμού

Ίσως το μοναδικό μειονέκτημα, που συνοδεύει σήμερα την υγραεριοκίνηση, είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχουν πολλά πρατήρια στη χώρα που διαθέτουν υγραέριο για τα αυτοκίνητα. Αυτό φαίνεται και από τις απαντήσεις στην ερώτηση " Ποιο θεωρείτε ότι είναι το μεγαλύτερο μειονέκτημα του υγραερίου; ". Όμως, με το καινούριο σχέδιο νόμου, που ανακοινώθηκε πριν από λίγες ημέρες, οι σχετικές προδιαγραφές άλλαξαν και στο εξής θα αυξηθούν και τα πρατήρια με υγραέριο. Εν τω μεταξύ, παρόλο που το 23% πιστεύει ότι η ύπαρξη του ρεζερβουάρ υγραερίου μειώνει το διαθέσιμο χώρο αποσκευών, πρέπει να γνωρίζετε ότι αυτό μπορεί να αποφευχθεί, αφού το επιπλέον ρεζερβουάρ μπορεί να τοποθετηθεί και στο χώρο του εφεδρικού τροχού. Τέλος, το κόστος μετατροπής είναι μειονέκτημα μόνο για το 18% όσων ψήφισαν. Θυμίζουμε ότι η μετατροπή κοστίζει, ανάλογα το αυτοκίνητο και το σύστημα, περίπου από 800 έως και 2.500 ευρώ. Αν υπολογίσουμε ότι μπορούμε να γλυτώσουμε ακόμα και 1.400 ευρώ το χρόνο, τότε εύκολα αντιλαμβανόμαστε ότι θα κάνουμε απόσβεση πολύ γρήγορα.


Ο μειωμένος χώρος αποσκευών λόγω του ρεζερβουάρ υγραερίου23,1%
Το μικρό δίκτυο ανεφοδιασμού42,1%
Το κόστος μετατροπής18,1%
Το σύστημα κίνησης του αυτοκινήτου γίνεται πιο πολύπλοκο, με ότι αυτό συνεπάγεται9,8%



To υγραέριο είναι ασφαλές λέει το 86%

Στο κρίσιμο ζήτημα της ασφάλειας των συστημάτων υγραεριοκίνησης, προέκυψε πως το 86% όσων συμμετείχαν στην έρευνά μας πιστεύει πως η εν λόγω τεχνολογία είναι απόλυτα ασφαλής. Μόνο το 6% θεωρεί πως είναι λιγότερο ασφαλές από τη βενζίνη, ενώ το 7% δεν πιστεύει ότι είναι ασφαλές. Το βέβαιο είναι πως οι πιστοποιημένες μετατροπές διαθέτουν ειδικές βαλβίδες ασφαλείας και ρεζερβουάρ από χοντρό ατσάλι, δηλαδή λεπτομέρειες ασφαλείας που δεν χωρούν αμφισβήτηση.


Απόλυτα. Η σύγχρονη τεχνολογία εγγυάται ασφάλεια σε κάθε περίπτωση 42.8%
Γενικά το θεωρώ ασφαλές44.2%
Είναι λιγότερο ασφαλές από τη βενζίνη5.9%
Όχι. Θεωρώ ότι είναι πολύ εύφλεκτο καύσιμο7.0%



Σχεδόν το 69% πιστεύει ότι με το υγραέριο, είτε δεν επηρεάζονται οι επιδόσεις του αυτοκινήτου, είτε αυτό γίνεται πιο γρήγορο

Περισσότερο δίκιο από όλους έχει το 50% που ισχυρίζεται ότι δεν υπάρχει ουσιαστική διαφορά στις επιδόσεις σε σχέση με τη βενζίνη. Στο Auto Τρίτη μετρήσαμε πρόσφατα τις επιδόσεις με βενζίνη και με υγραέριο στα Subaru Forester 2,0 και Alfa Romeo MiTo GPL 1,4T 120PS. Σε σχέση με το βενζινοκίνητο Forester, με υγραέριο αποδείχτηκε πιο αργό κατά 0,3 δλ. (10,2 δλ. έναντι 9,9 δλ.) στην επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, πιο αργό κατά 0,1 δλ. (έκανε 11,7 δλ.) στο 60-100 χλμ./ώρα και το ίδιο γρήγορο (έκανε 18,3 δλ.) στο 80-120 χλμ./ώρα με 5η. Αντίστοιχα, η MiTo GPL με υγραέριο στην επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα φάνηκε κατά 0,2 δλ. πιο αργή, σε σχέση με τη χρήση βενζίνης (έκανε 10,0 δλ.). Επίσης στις ρεπρίζ 60-100 χλμ./ώρα με 4η ήταν πιο αργή κατά 0,3 δλ. (έκανε 7,9 δλ.) και στο 80-120 χλμ./ώρα με 5η ήταν πιο αργή κατά 0,6 δλ. (χρειάστηκε 11,2 δλ.). Από τα νούμερα αυτά προκύπτει πως, με το υγραέριο τα δύο αυτοκίνητα κατέγραψαν αμελητέες διαφορές σε επιδόσεις σε σχέση με τη βενζίνη. Άλλωστε, δεν μπορούν να θεωρηθούν ουσιαστικές οι αποκλίσεις των 0,3 και 0,4 δευτερολέπτων, οι οποίες κατά τη διάρκεια της οδήγησης δεν είναι αντιληπτές.


Θετικά. Το αυτοκίνητο κινείται πιο γρήγορα με υγραέριο γιατί ο κινητήρας κάνει καλύτερη καύση18,2%
Δεν έχει καμία διαφορά στις επιδόσεις σε σχέση με τη βενζίνη50,8%
Αρνητικά. Με υγραέριο το αυτοκίνητο είναι πιο αργό 11,9%
Δεν γνωρίζω. Πρέπει πρώτα να διαβάσω το σχετικό θέμα στο Auto Τρίτη18,9%



Mεγαλύτερο κίνητρο το χρηματικό όφελος

Στην ερώτηση "Σε ένα SUV το όφελος από την κατανάλωση υγραερίου σε σχέση με τη βενζίνη μετρήθηκε από το Auto Τρίτη στα 1.400 ευρώ το χρόνο. Θεωρείτε ότι το ποσό αυτό είναι αρκετά μεγάλο για να σας πείσει να προχωρήσετε στη μετατροπή του αυτοκινήτου σας σε υγραεριοκίνητο;", η συντριπτική πλειοψηφία 83% περίπου τόνισε πως το τεράστιο αυτό χρηματικό όφελος μπορεί να τους πείσει προκειμένου να προχωρήσουν στη μετατροπή. Μικρό μόνο ποσοστό (12% + 5%) όσων ρωτήθηκαν δήλωσαν αδιάφοροι ως προς το χρηματικό όφελος ή αρνητικοί στην προοπτική μετατροπής.


Απόλυτα! Θέλω να μάθω τώρα που μπορώ να κάνω τη μετατροπή 20,0%
Ακούγεται αρκετά συμφέρον. Θα ήθελα να μάθω περισσότερα 62,8%
Το ποσό ακούγεται σημαντικό, αλλά μάλλον δεν θα προχωρούσα σε μετατροπή11,9%
Δεν με ενδιαφέρει καθόλου να μετατρέψω το αυτοκίνητό μου σε υγραεριοκίνητο5,2  


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Σελίδες