29/1/11

Νυχτερινό ηλεκτροσόκ


Μεταβολές μπορεί να σημειώνονται ανά τετράμηνο στο κόστος του νυχτερινού τιμολογίου της ΔΕΗ, βάσει της εφαρμογής των νέων τιμολογίων. Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές

Διευκρινίσεις για την εφαρμογή των νέων τιμολογίων της ΔΕΗ, που ισχύουν από 1ης Ιανουαρίου, δίνει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της ΡΑΕ, με αφορμή σχετικά ερωτήματα καταναλωτών για το νυχτερινό τιμολόγιο:

*Σε περίπτωση που η συνολική κατανάλωση, μέρας και νύχτας, είναι κάτω από 800 κιλοβατώρες το τετράμηνο, το νυχτερινό τιμολόγιο επιφέρει μείωση του λογαριασμού μόνο στην περίπτωση που η νυχτερινή κατανάλωση ξεπερνάει τις 150 kWh το τετράμηνο. Αυτό συμβαίνει γιατί το νυχτερινό επιβαρύνεται και με επιπλέον πάγιο, 4 ευρώ το τετράμηνο
*Σε περίπτωση που η συνολική κατανάλωση, μέρας και νύχτας, ξεπερνάει τις 800kWh το τετράμηνο, ο πελάτης έχει σε κάθε περίπτωση όφελος από το νυχτερινό τιμολόγιο, ανεξάρτητα από την κατανάλωση κατά τις νυχτερινές ώρες, και παρά τη χρέωση του παγίου.
Αυτό προκύπτει γιατί σε περίπτωση που δεν ίσχυε η νυχτερινή χρέωση, ο καταναλωτής θα εντασσόταν στην αμέσως επόμενη κατηγορία (801-1000 Wh το τετράμηνο) και θα ίσχυαν μεγαλύτερες χρεώσεις, με σημαντική επίπτωση στον τελικό λογαριασμό.
Οι υποχρεώσεις της ΔΕΗ
Η ΡΑΕ σημειώνει ακόμη ότι η κατηγορία στην οποία εντάσσεται ένας πελάτης μπορεί να μεταβάλλεται κάθε τετράμηνο, ανάλογα με την κατανάλωσή του. Δηλαδή μπορεί ένα τετράμηνο να βγαίνει "χαμένος" από το νυχτερινό τιμολόγιο, αλλά το επόμενο να κερδίζει.
Για το λόγο αυτό καλεί τη ΔΕΗ να κάνει τα εξής:
*Να ενημερώσει τους πελάτες που κάνουν χρήση του νυχτερινού τιμολογίου, έτσι ώστε να κάνουν ορθολογική διαχείριση του φορτίου τους και να ενθαρρύνουν τη μεταφορά φορτίου στις ώρες χαμηλότερης χρέωσης ώστε να αποκομίζουν το μέγιστο οικονομικό όφελος από το τιμολόγιο αυτό.
*Να ενημερώνει τους νέους πελάτες που επιλέγουν το νυχτερινό τιμολόγιο για τη σωστή χρήση του τιμολογίου αυτού και τη συμφερότερη οικονομικά λύση για αυτούς, βάσει των χαρακτηριστικών κατανάλωσής τους.
*Να μεριμνά ώστε το προσωπικό της που έρχεται σε επαφή με τους καταναλωτές μέσω των καταστημάτων, τηλεφωνικών κέντρων, κλπ., να είναι επαρκώς ενημερωμένο έτσι ώστε να είναι σε θέση να πληροφορεί ανάλογα και να απαντά σε σχετικά ερωτήματα καταναλωτών.
ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Σελίδες