12/3/11

Μειωμένος ο ρυθμό αύξησης του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα

Με μειωμένο ρυθμό αύξησης και με ποσοστό 13,6% αναπτύσσεται το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα, για το χρονικό διάστημα 2009-2010, σε σύγκριση με 18,2%, για το 2008-2009, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή. Το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου, που, κατά το Α΄ τρίμηνο του 2010, πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές ανέρχεται στο 18,4%.
Ο μέσος ετήσιος ρυθμός μεταβολής των αγορών, μέσω του διαδικτύου, για την πενταετία 2006-2010, ανέρχεται στο 20,8%. Παρόλα αυτά, το ποσοστό των χρηστών, που δηλώνουν ότι δεν έχουν πραγματοποιήσει ποτέ αγορές ή παραγγελίες, μέσω του διαδικτύου, βαίνει μειούμενο. Ειδικότερα, μείωση κατά 14,5% από 82,9% το 2006 στο 70,9% το 2010 εμφάνισε το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου, που έχουν δηλώσει ότι δεν έχουν πραγματοποιήσει ποτέ αγορές ή παραγγελίες αγαθών μέσω του διαδικτύου.
Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή, δύο στους τρεις καταναλωτές μέσω του διαδικτύου είναι άνδρες (65,2%), ενώ η συντριπτική πλειοψηφία του 77,4% δεν ξεπερνά την ηλικία των 45 (16-24: 21%, 25-34: 30,3%, 35-44: 26,1%). Αξιοσημείωτη είναι η μεγάλη ποσοστιαία διαφορά, που παρατηρείται, ανάμεσα στους άνδρες και στις γυναίκες, που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές, αφού οι πρώτοι ξεπερνούν τις γυναίκες κατά περίπου 30 ποσοστιαίες μονάδες. Το 59,5% κάνει ηλεκτρονικές αγορές από εγχώριες επιχειρήσεις
Τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες, που αγοράστηκαν ή παραγγέλθηκαν από το διαδίκτυο, για προσωπική χρήση, κατά τη χρονική περίοδο Απρίλιος 2009-Μάρτιος 2010, είναι, κυρίως, ηλεκτρονικές συσκευές και βιντεοκάμερες, φωτογραφικές μηχανές, κινητά τηλέφωνα, τηλεοράσεις, DVDs κλπ. (28,5%), ταξιδιωτικές υπηρεσίες, όπως εισιτήρια, ενοικίαση αυτοκινήτου κλπ. (27,8%) και είδη ένδυσης και υπόδησης-αθλητικά είδη (24,5%).
Τα είδη και οι υπηρεσίες που παρουσιάζουν μεγαλύτερη αύξηση, σε σχέση με το 2009, είναι προϊόντα, όπως λογισμικό για ηλεκτρονικό υπολογιστή, ηλεκτρονικές συσκευές, οικιακά είδη και είδη ένδυσης.
Αν και τα προηγούμενα χρόνια υπηρεσίες, όπως η διαμονή σε καταλύματα, οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες και η αγορά εισιτηρίων για εκδηλώσεις (συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, κινηματογράφο), είχαν τη σαφή προτίμηση όσων πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές, το 2010 εμφανίζουν μια σταθερότητα, ενώ, ειδικότερα, οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες εμφανίζουν μείωση κατά 10%. Μείωση καταγράφεται και στην αγορά/παραγγελία ταινιών και μουσικής (DVDs, CDs, βιντεοκασετών κλπ.), αλλά και στην αγορά/παραγγελία παιχνιδιών για ηλεκτρονικό υπολογιστή.
Ειδικότερα, η ποσοστιαία κατανομή των on-line προϊόντων για αγορές, κατά το χρονικό διάστημα Απρίλιος 2009- Μάρτιος 2010, είναι η εξής:
31,9% του λογισμικού και των παιχνιδιών για ηλεκτρονικό υπολογιστή και αναβαθμίσεων αυτών,
12,1% των βιβλίων, περιοδικών, εφημερίδων και του υλικού ηλεκτρονικής εκμάθησης και
20,6% των ταινιών και της μουσικής.
Στην πλειοψηφία τους, οι καταναλωτές επιλέγουν να κάνουν τις ηλεκτρονικές αγορές τους από εγχώριες επιχειρήσεις (59,5%), ενώ το 35,3% από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το 21,8% από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.
kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Σελίδες