Ασφυκτική είναι η κατάσταση στους κεντρικότερους εμπορικούς δρόμους
του λεκανοπεδίου, με την αγοραστική κίνηση να έχει πέσει κατακόρυφα και
τους εμπόρους να καταφεύγουν σε παζάρια προσφορών και πρόωρες εκπτώσεις,
προκειμένου να δουν ζεστό χρήμα στα ταμεία τους ενόψει των εορτών.
Με
µειώσεις τιµών έως και 80%, δωροεπιταγές και ταξίδια ως δώρα, την
τακτική του 1+1 και με τη μέθοδο του «με το ένα προϊόν, το δεύτερο δώρο»
οι λιανέµποροι άνοιξαν ήδη την εορταστική περίοδο.
Οι µειώσεις
στις τιµές των προϊόντων, που αρκετές επιχειρήσεις έκαναν µετά τις
θερινές εκπτώσεις για να µπορέσουν να κρατήσουν την αγορά ζωντανή,
φαίνεται ότι δεν αποδίδουν.
Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και η
έκρηξη που σημειώνεται στον αριθμό των επιχειρήσεων, οι οποίες δεν
μπορούν να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους, κάνει τους εμπόρους να
εναποθέτουν τις ελπίδες τους για καλύτερες ημέρες στην εορταστική
περίοδο.
Ωστόσο, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Συνομοσπονδίας
Ελληνικού Εμπορίου για το 2011, ποσοστό 43,7% των μεγάλων εμπορικών
επιχειρήσεων ΑΕ και ΕΠΕ σχεδιάζουν να προχωρήσουν σε απολύσεις, ενώ στις
μικρομεσαίες επιχειρήσεις το αντίστοιχο ποσοστό είναι 15%.
Αρκετές
είναι οι επιχειρήσεις που έχουν βάλει λουκέτα, κυρίως µικρές, ενώ δεν
λείπουν και οι µεγάλες αλυσίδες που έκλεισαν, αλλά και πολλά καταστήµατα
τα οποία δεν είναι πλέον κερδοφόρα.
Σε ορισµένες περιπτώσεις όµως
και ειδικότερα σε κλάδους που έχουν δεχθεί ισχυρό πλήγµα από την
οικονοµική κρίση, όπως είναι τα έπιπλα και τα είδη σπιτιού, η µείωση των
τιµών έστω και για λίγες ηµέρες κινείται σε διψήφια ποσοστά.
Χαρακτηριστικό
παράδειγµα οι αλυσίδες καταστηµάτων χαλιών, που πραγµατοποιούν
δεκαήµερα προσφορών, µειώνοντας τις τιµές έως και 80%. Ανάλογη εικόνα
και στην αγορά των επίπλων.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου