ΣΥΛΛΕΓΟΥΜΕ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ e-ΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΑΣ ΤΙΣ ΣΕΡΒΙΡΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΟΘΟΝΗ ΣΑΣ...

29/11/10

Το "ελληνικό χαβιάρι" κατέκτησε την Ιαπωνία

Του Κώστα Κατίκου

Το λένε «ελληνικό χαβιάρι», αλλά στοιχίζει λιγότερο και η γεύση του είναι ασυναγώνιστη. Είναι το αβγοτάραχο Μεσολογγίου. Ένα από τα μοναδικά στον κόσμο ελληνικά παραδοσιακά μας προϊόντα. Η φήμη του έφτασε μέχρι την Ιαπωνία, από την εταιρεία που το παράγει εδώ και 150 χρόνια. Μας μιλά σήμερα ο πρόεδρός της Ζαφείρης Τρικαλινός, που έμαθε «τη δουλειά» από πάππου προς πάππου, συνεχίζοντας την οικογενειακή επιχείρηση που ξεκίνησε από το 1856. Το παραδοσιακό αβγοτάραχο αποτελεί πλέον κομμάτι της σύγχρονης ιστορίας του τόπου μας, όπως και ο κρόκος Κοζάνης, η γνήσια φέτα, τα όσπρια και το ελαιόλαδο. Αυτά τα προϊόντα δεν είναι μόνο η παρακαταθήκη των προγόνων μας, αλλά αποτελούν τα εχέγγυα της ανάπτυξης που έχει ανάγκη ο τόπος.
* Κύριε Τρικαλινέ, ποια είναι η «συνταγή» που ακολούθησε η δική σας επιχείρηση για να εδραιωθεί στην ελληνική και ξένη αγορά και πλως αντιμετωπίζετε τη σημερινή κατάσταση;
"Το κυριότερο και δυσκολότερο εγχείρημα, ήταν η βασική απόφασή μας να μετατρέψουμε ένα παραδοσιακό προϊόν περιορισμένο στο καταναλωτικό κοινό, αλλά καθιερωμένο στη συνείδησή του, σε ένα προϊόν gourmet, γεύσης και υγείας. Καθοριστικός ήταν ο ρόλος της τεχνολογίας, η οποία συνέβαλλε στην αύξηση και στον έλεγχο της παραγωγής με σταθερά ποιοτικά αποτελέσματα. Επόμενο μας βήμα ήταν η ανάδειξη του προϊόντος σε Μάρκα (Brand), ώστε να πάρει τη θέση που του άξιζε και στην παγκόσμια αγορά. Επενδύσαμε στην άμεση επικοινωνία με τον καταναλωτή, με συμμετοχή σε Εκθέσεις, Παρουσιάσεις και Γευστικές Δοκιμές. Δεν αφήσαμε το προϊόν μας στιγμή, αλλά στεκόμαστε δίπλα του υποστηρίζοντας κάθε ανάγκη των αντιπροσώπων μας, βοηθώντας τους να κατανοήσουν την ιστορία και τα πλεονεκτήματα του, ώστε να οδηγηθούν στην

Ξεδίπλωσαν τα μυστικά των χρωμάτων

Πανάρχαιες μεθόδους βαφής, κυρίως του μεταξιού,έφερε στο φως η διετής έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Μονή Σίμωνος Πέτρας στο Αγ. Ορος. Μεταξύ άλλων, ανακαλύφθηκαν αρκετά φυτά που έδιναν κόκκινη χρωστική, αλλά και η παραγωγή χρώματος από... έντομo.

Ηπιες επεμβάσεις καθαρισμού έγιναν στα κειμήλια, όπως στον επισκοπικό σάκο του 19ου αιώνα.
Ηπιες επεμβάσεις καθαρισμού έγιναν στα κειμήλια, όπως στον επισκοπικό σάκο του 19ου αιώνα.
Κατά κύριο λόγο μελετήθηκαν άμφια και υφάσματα για διακοσμητική χρήση και με τη φυσικοχημική ανάλυση «αποκαλύφθηκαν» τα μυστικά της βαφής και της ύφανσής τους.
Οι φυτικές βαφές που χρησιμοποιούνταν επί αιώνες στα υφάσματα έδιναν σταθερά χρώματα με αντοχή στον χρόνο
Οι φυτικές βαφές που χρησιμοποιούνταν επί αιώνες στα υφάσματα έδιναν σταθερά χρώματα με αντοχή στον χρόνο












Το πρόγραμμα «Byz-Tex-Athos, μεταβυζαντινά υφάσματα από το Μοναστήρι της Σίμωνος Πέτρας: Χρωστικές ουσίες και προληπτική συντήρηση» υλοποιήθηκε από το Διαγνωστικό Κέντρο Εργων Τέχνης του Ιδρύματος «Ορμύλια» της Χαλκιδικής και χρηματοδοτήθηκε από το αμερικανικό ίδρυμα Γκετί.
«Τα περισσότερα κειμήλια αυτού του είδους έχουν μελετηθεί κατά κύριο λόγο από ιστορικούς και αρχαιολόγους, ωστόσο οι χημικές αναλύσεις είναι ελάχιστες», δηλώνει ο υπεύθυνος του προγράμματος κ. Ιωάννης Καραπαναγιώτης, ο οποίος είναι χημικός μηχανικός, επίκουρος καθηγητής στην Ανώτατη Εκκλησιαστική   Ακαδημία Θεσσαλονίκης.
Η μελέτη έγινε σε 36 αντικείμενα της μεταβυζαντινής εποχής, τα οποία ήταν φτιαγμένα κυρίως από

Τροχάδην για 13 αλλαγές

 
Ο νέος επενδυτικός νόμος, η τράπεζα χρηματοδότησης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, η αναδιάρθρωση των ΔΕΚΟ, το σχέδιο νόμου για τις επιχειρησιακές συμβάσεις, ο νόμος-πλαίσιο για την απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων και την απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας, το νέο φορολογικό, οι αλλαγές στην υγεία, το «μαχαίρι» στο κράτος και το νέο μισθολόγιο, το πρόγραμμα «Ελληνική Γεωργία 2014» και ο προϋπολογισμός συνθέτουν την ατζέντα των θεμάτων που θα πρέπει να ανοίξουν και να κλείσουν εντός του Δεκεμβρίου.
Σε αυτήν την ιεαράρχηση κατέληξε το Μέγαρο Μαξίμου, με βάση τις ανάγκες του μνημονίου και την ετοιμότητα των υπουργών να ανταποκριθούν σε αυτές. «Ο,τι από αυτά περάσει στον Ιανουάριο, βάζει ερωτηματικό στην τέταρτη δόση», επισημαίνουν οι επιτελείς του πρωθυπουργού.
Σήμερα το πρωί, μόλις οι υπουργοί πάνε στα γραφεία τους, θα δουν το σχετικό e-mail που στάλθηκε χθες από το «στρατηγείο» της κυβέρνησης. Η σύνθεση των θεμάτων που πρέπει να εισαχθούν στο Υπουργικό Συμβούλιο και στη Βουλή βάζουν στην «μπρίζα» τον Γ. Παπακωνσταντίνου, τον Μ. Χρυσοχοΐδη, την Τ. Μπιρμπίλη, τον Δ. Ρέππα, τον Γ. Ραγκούση, τη Λ. Κατσέλη και τον Αν. Λοβέρδο, που έχουν μπροστά τους ελάχιστο χρόνο για να κλείσουν εκκρεμότητες που έχουν μείνει ανοιχτές για δεκαετίες.

Αποτοξίνωση λόγω ΦΠΑ

Ραγδαία μείωση στην κατανάλωση αλκοόλ, έχουν επιφέρει οι απανωτές αυξήσεις των ειδικών φόρων κατανάλωσης, την ώρα που τα κυκλώματα λαθρεμπορίας δρουν ανενόχλητα. Στροφή των καταναλωτών στα φθηνά ποτά.


Απανωτά χτυπήματα δέχονται οι εταιρείες αλκοολούχων ποτών αφού η αύξηση των ειδικών φόρων κατανάλωσης και του ΦΠΑ, και εν γένει η κρίση ευνοεί το λαθρεμπόριο των ποτών.
Όπως σημειώνουν "ΤΑ ΝΕΑ", παρατηρείται μια έξαρση του λαθρεμπορίου και μείωση της κατανάλωσης αλκοόλ στο 18%.
Οι εταιρείες αλκοολούχων ποτών βλέπουν τα μερίδια των πωλήσεων τους να εξανεμίζονται με τους καταναλωτές να προτιμούν ξένες αγορές αφού οι τιμές των αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα φτάνουν στα ύψη.
Έτσι, οι λάτρεις του αλκοόλ δε διστάζουν να πάνε μέχρι τη Βουλγαρία για ένα ποτηράκι ουίσκι μιας και στις γειτονικές χώρες τα αλκοολούχα ποτά έχουν χαμηλότερη φορολογία έως και τέσσερις φορές. Τη στιγμή που ένα μπουκάλι ουίσκι πωλείται στην Βουλγαρία για 9.9 ευρώ στην Ελλάδα αγγίζει τα 16,96 ευρώ.
Αρκετοί λοιπόν μπαίνουν στο πειρασμό να εισάγουν στη χώρα λαθραία ποτά χωρίς να πληρώσουν φόρους κερδοσκοπώντας εις βάρος του κράτους.
Μάλιστα από μια και μόνο περίπτωση κυκλώματος λαθρεμπορίας που εξαρθρώθηκε το περασμένο μήνα εκτιμάται ότι οι διαφυγόντες δασμοί φτάνουν τα 600.000 ευρώ πόσο μάλλον εάν έρθουν στο φως όλα τα υπόλοιπα παράνομα  κυκλώματα που δρουν κάτω από τη μύτη μας.
Μάλιστα χαρακτηριστικό είναι ότι τα ποτά αυτά δεν διακινούνται μόνο σε κέντρα διασκέδασης αλλά και σε επιχειρήσεις τροφίµων.

Εξέταζαν επίθεση στο Ιράν

Τις πιθανότητες επιτυχίες μιας επίθεσης του Ισραήλ στο Ιράν, είχαν συζητήσει ο Αμερικανός υπουργός Άμυνας και ο Γάλλος ομόλογός του, σύμφωνα με τις διαρροές του Wikileaks. Γιατί μια επιθετική ενέργεια θα ήταν λανθασμένη.


Το Ισραήλ θα μπορούσε να πραγματοποιήσει μία στρατιωτική επιχείρηση κατά του Ιράν χωρίς τη συνδρομή των ΗΠΑ, αλλά η επιτυχία ενός τέτοιου εγχειρήματος δεν θα ήταν εγγυημένη, είχε τονίσει ο Αμερικανός υπουργός Αμύνης Ρόμπερτ Γκέιτς στον Γάλλο ομόλογό του Ερβέ Μορέν, τον περασμένο Φεβρουάριο, σύμφωνα με έγγραφο που φέρνει στη δημοσιότητα η ιστοσελίδα Wikileaks.
Ερωτηθείς από τον Μορέν για την ικανότητα του Ισραήλ να πλήξει το Ιράν χωρίς τη στρατιωτική αρωγή των Αμερικανών, ο Γκέιτς απάντησε "πως δεν γνωρίζει εάν αυτό θα πετύχαινε, όμως το Ισραήλ θα μπορούσε να φέρει εις πέρας μία τέτοια επιχείρηση".
Σύμφωνα με το έγγραφο αυτό, ο Γκέιτς προσπάθησε να υποβαθμίσει την εντύπωση μίας στρατιωτικής επίθεσης κατά του Ιράν.

Διπλωματικός σεισμός

Το Πακιστάν, η Ρωσία, η Κίνα, η Αυστρία, η Γαλλία, η Βουλγαρία, η Τουρκία και άλλες χώρες στο στόχαστρο του State Department. Αναφορά στις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Τι έλεγαν οι Αμερικανοί αξιωματούχοι για διεθνείς υποθέσεις, πυρηνικά, Ιράν και Αλ Κάιντα. Πως οι πράκτορες των ΗΠΑ καλούνταν να συγκεντρώσουν βιομετρικά στοιχεία ηγετών και στελεχών κυβερνήσεων σε Ευρώπη και Αφρική.

 
Στη δημοσιότητα δόθηκε το πρώτο πακέτο των αμερικανικών εγγράφων από το Wikileaks, παρά το γεγονός ότι το βράδυ της Κυριακής η σελίδα του έπεσε μετά από κυβερνοεπίθεση(δείτε εδώ)
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη διαρροή μυστικών εγγράφων που έγινε ποτέ(δείτε εδώ τον λογαριασμό του Wikileaks στο Twitter). Τα 251.287 έγγραφα περιλαμβάνουν την αλληλογραφία των αμερικανικών πρεσβειών από 250 χώρες ανά τον κόσμο.
Αποσπάσματα των εγγράφων δημοσιεύονται στους New York Times, τον Guardian και τον Spiegel. Στην αποκάλυψη συμμετέχουν και η El Pais και η Le Monde. Οι πέντε εφημερίδες δεν θα δημοσιεύσουν όλα τα έγγραφα ως έχουν και δεν θα αποκαλύψουν ονόματα.
Αναφορά και στην Ελλάδα
Σύμφωνα με τον χάρτη(δείτε εδώ) που δημοσιεύει ο Guardian, σχετικά με τις χώρες που αναφέρονται στα απόρρητα έγγραφα, η Ελλάδα απουσιάζει.
Στα έγγραφα ωστόσο, υπάρχει αναφορά στην Κύπρο και την Ελλάδα, σε σχέση όμως με την Τουρκία(Δείτε εδώ). Αναφέρεται το όνομα του Τούρκου υφυπουργού Εξωτερικών και πρέσβη Φεριντούν Σινιρλίογλου.
"Ο Σινιρλίογλου καλωσόρισε την (αργοπορημένη) απάντηση του Έλληνα πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου, στην επιστολή Ερντογάν που εστάλη στις 30 Οκτωβρίου, με την οποία ζητούσε ειλικρινή συνεργασία. Θεώρησε (ο Σινιρλίογλου), ότι η καθυστέρηση οφείλεται στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο Παπανδρέου με τα οικονομικά θέματα της Ελλάδας. Βάσει της απάντησης του Παπανδρέου, ο Σινιρλίογλου είπε ότι η Τουρκία αναμένει να αρχίσουν σύντομα συνομιλίες μεταξύ των δύο χωρών".
Επίσης, γίνεται λόγος για τις εξελίξεις στο κυπριακό, με καταλογισμό ευθυνών στην ελληνοκυπριακή πλερά για καθυστερήσεις. Η Τουρκία φαίνεται να ζητά μεγαλύτερη εμπλοκή των ΗΠΑ στις διαπραγματεύσεις.
Οι σημαντικότερες αποκαλύψεις
Κατασκοπεία από Αμερικανούς που υπηρετούν στον ΟΗΕ: Το υπουργείο Εξωτερικών ζητά από Αμερικανούς που υπηρετούν σε αποστολές του ΟΗΕ ανα τον κόσμο να συγκεντρώσουν στοιχεία υψηλόβαθμων αξιωματούχων άλλων εθνικοτήτων, όπως κωδικούς ειδικών δικτύων επικοινωνίας VIP, κωδικούς των ηλεκτρονικών τους υπολογιστών και κινητών τηλεφώνων, πληροφορίες για την χρήση των δορυφορικών του τηλεφώνων, απόρρητα τηλέφωνα, πληροφορίες για τα συστήματα κρυπτογράφησης που χρησιμοποιούν, προπληρωμένες τηλεφωνικές κάρτες καθώς και τα ΙΡ πρωτόκολλα των υπολογιστών τους για το Ίντερνετ. Αφορά τους διπλωμάτες από Αυστρία, Κίνα, Γαλλία , Ρωσία Ιαπωνία και άλλες και είναι προσωπική εντολή της Χίλαρι Κλίντον.
Στοιχεία για διαφθορά αξιωματούχων της Βουλγαρίας: Λίγους μήνες πριν τη συνάντηση της Χίλαρι Κλίντον με τον Βούλγαρο ομόλογό της, η κεντρική υπηρεσία ζητά από την Πρεσβεία στη Σόφια, πληροφορίες σχετικά με διαφθορά μεταξύ ανώτατων αξιωματούχων συμπεριλαμβανομένου μαύρου χρήματος για υποστήριξη πολιτικών, πηγές χρηματοδότησης για προεκλογικές εκστρατείες και τις ενέργειες της κυβέρνησης για την ενίσχυση της διαφανούς χρηματοδότησης, μαζί με στοιχεία για την προσωπικότητα, τα οικονομικά, την υγεία και τα βιομετρικά στοιχεία προσώπων - κλειδιά και συμβούλων της ηγεσίας.
Επικίνδυνη αντιπαράθεση με το Πακιστάν για  πυρηνικά καύσιμα: Από το 2007,  οι Αμερικανοί αξιωματούχοι φοβόντουσαν  ότι μπορεί να διοχετευθεί για τη χρήση σε ένα παράνομο πυρηνικό μηχανισμό . Τον Μάιο του 2009, ο Πρέσβης κ. Anne W. Patterson ανέφερε ότι το Πακιστάν αρνήθηκε να προγραμματίσει μια επίσκεψη από  αμερικανικούς  τεχνικούς εμπειρογνώμονες.
Βιομετρικά στοιχεία από Αφρικανούς ηγέτες: Ζητείται από το προσωπικό των πρεσβειών σε χώρες της Κεντρικής Αφρικής να συγκεντρώσει εκτός από πληροφορίες για στρατεύματα, στρατόπεδα και δυνάμεις, πλήρεις φακέλους με τα στοιχεία των ηγετών και των προσώπων κλειδιά. Φωτογραφίες προσώπου, δακτυλικά αποτυπώματα, δείγμα DNA και αποτύπωμα ίριδας οφθαλμού να συγκεντρωθούν και να σταλούν στο υπουργείο Εξωτερικών.
Επίθεση στο Ιράν από τις ΗΠΑ ζήτησε ο Σαουδάραβας βασιλιάς: Στο έγγραφο αναφέρονται οι επανειλημμένες προτροπές του βασιλιά της Σαουδικής Αραβίας, να επιτεθούν οι ΗΠΑ στο Ιράν, για να διακόψουν το πυρηνικό του πρόγραμμα. "Να κοπεί το κεφάλι του φιδιού" ήταν η φράση του Σαουδάραβα βασιλιά,  ανέφερε υψηλός αξιωματούχος, που τόνισε ότι η χώρα συνεργάζεται στενά με τις ΗΠΑ για να περιορίσει την επιρροή του Ιράν στο Ιράκ και πρόσθεσε ότι σε διαφορετική περίπτωση, θα επιδιώξουν πυρηνικό εξοπλισμό και άλλες χώρες της περιοχής.
Προσπάθειες να σταματήσουν οι συνομιλίες Τουρκίας - Ιράν: Στις 17 Νοεμβρίου του 2009 ο Αμερικανός διπλωμάτης  Φίλιπ Γκόρντον αναφέρεται στην αποτυχία του να πείσει τον Αχμέντ Νταβούτογλου να σταματήσει τις συνομιλίες με το Ιράν. Ο Αμερικανός διπλωμάτης πιέζει καθώς οι ΗΠΑ θεωρούν ότι πρέπει να περάσουν σε σκληρά μέτρα και με τις συνομιλίες το Ιράν κερδίζει χρόνο. Ο Α.Νταβούτογλου δηλώνει ότι συμμερίζεται τις ανησυχίες, ωστόσο κανείς Τούρκος ηγέτης δεν μπορεί να πει δημόσια ότι δεν θεωρεί το Ιράν φίλη χώρα, όπως ζητούν οι Αμερικανοί, διότι θα προκαλούσε διακοπή των διαπραγματεύσεων με την Τεχεράνη. Τις προηγούμενες ημέρες ο Μ.Αχμεντινετζάν βρισκόταν για συνομιλίες στην Κωνσταντινούπολη.
Οδηγίες για διαπραγματεύσεις με Ιρανούς: "Θέτοντας πολλές ερωτήσεις τους ρίχνετε το μπαλάκι. Κάνοντάς το αυτό θα προκαλέσετε πολλές συζητήσεις και διαμάχες στην Τεχεράνη, καθώς επίσης και αν τους πιέσετε να βγουν εκτός του κειμένου που έχουν προετοιμάσει για τις διαπραγματεύσεις. Παραπλανήστε τους λέγοντας κάτι αναπάντεχο για να τους βγάλετε από το κείμενο. Στοχέυστε στην υπευθυνότητα, ζητώντας ρητές απαντήσεις για πράξεις που αντιφάσκουν με τις δεσμεύσεις τους. Κάντε ξεκάθαρο το μήνυμά σας και να μην είστε και πολύ λεπτοί" είναι οι οδηγίες που δίνει ο Βρετανός πρεσβης στην Τεχεράνη, στον στρατηγό Πετρέους και τον Αμερικανό πρέσβη στη Βαγδάτη για το πως θα διαπραγματεύονται με Ιρανούς.
Ενδεχόμενη κατάρρευση της Βόρειας Κορέας:

Προειδοποιεί με αντίποινα

"Η Πιονγιανγκ θα πληρώσει το τίμημα των βομβαρδισμών" δήλωσε ο πρόεδρος της Ν. Κορέας Λι Μιουνγκ Μπακ, ο οποίος δέχεται σφοδρή κριτική στο εσωτερικό. Στο κόκκινο παραμένει η ένταση μεταξύ των δύο χωρών.

Αυστηρό μήνυμα στη Βόρεια Κορέα έστειλε σήμερα ο νοτιοκορεάτης πρόεδρος Λι Μιουνγκ Μπακ ο οποίος προειδοποίησε την Πιονγιάνγκ πως θα πληρώσει το τίμημα για το έγκλημα που διέπραξε με τους φονικούς βομβαρδισμούς της.
Ο Λι Μιουνγκ Μπακ δεσμεύθηκε σήμερα πως η Πιονγκγιάνγκ πρόκειται να "πληρώσει το τίμημα" των πρόσφατων φονικών βομβαρδισμών της, τους οποίους χαρακτήρισε "ανθρώπινα εγκλήματα", εκφράζοντας παράλληλα τον σκεπτικισμό του για κάποια πιθανή αναστολή του βορειοκορατικού πυρηνικού προγράμματος.
Ο νοτιοκορεάτης πρόεδρος τόνισε πως αισθάνεται πως φέρει προσωπική ευθύνη που δεν κατόρθωσε να προστατεύσει τους πολίτες από την επίθεση του βορειοκορεατικού πυροβολικού την περασμένη εβδομάδα, που στοίχισε τη ζωή σε τέσσερα άτομα, και προειδοποίησε την Πιονγκγιάνγκ ενάντια σε όποια μελλοντική της πρόκληση.
"Δεν μπορώ να εμποδίσω τον εαυτό μου να μην εκφράσει τον θυμό του απέναντι στην ωμότητα του καθεστώτος του Βορρά", τόνισε ο Λι σε ομιλία του, που μεταδόθηκε τηλεοπτικά.
"Εφεξής ο πληθυσμός της χώρας μας γνωρίζει πως κάθε είδους επιπλέον ανοχή, ή υπομονή (απέναντι στην Πιονγιάνγκ) δεν πρόκειται να καταλήξει παρά σε περισσότερες και πιο σημαντικές προκλήσεις", τόνισε.
Τον κατηγορούν για λιποψυχία

Ο καχύποπτος Ερντογάν

Τη δυσπιστία των διπλωματών των ΗΠΑ απέναντι στον πρωθυπουργό της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογάν, αποκαλύπτουν τα απόρρητα έγγραφα που έφερε στη δημοσιότητα το Wikileaks. "Επικίνδυνος" χαρακτηρίζεται ο Νταβούτογλου.

Οι Αμερικανοί διπλωμάτες είναι δύσπιστοι απέναντι στον πρωθυπουργό της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, τον οποίο θεωρούν απομονωμένο και ελλιπώς ενημερωμένο, αποκαλύπτουν τα τηλεγραφήματα που περιήλθαν στην κατοχή του WikiLeaks και αναλύει το γερμανικό περιοδικό Der Spiegel.
Ο Ερντογάν δεν εμπιστεύεται κανέναν και "περιβάλλεται από ένα κύκλο συμβούλων που τον κολακεύουν αλλά τον αψηφούν". Λαμβάνει τις πληροφορίες του σχεδόν αποκλειστικά από τις εφημερίδες των ισλαμιστών και οι αναλύσεις των υπουργείων του δεν τον ενδιαφέρουν, γράφουν οι Αμερικανοί διπλωμάτες στην Άγκυρα.
Ο Ερντογάν φοβάται μήπως χάσει την εξουσία, εκτιμούν οι διπλωμάτες. Μια από τις πηγές τους, επισημαίνει: "Ο Ταγίπ πιστεύει στο Θεό αλλά δεν τον εμπιστεύεται", γράφει το Der Spiegel.
Η διπλωματική αλληλογραφία αναπαράγει φήμες περί υποτιθέμενης διαφθοράς του πρωθυπουργού, ο οποίος φέρεται να πλούτισε κατά την ιδιωτικοποίηση ενός διυλιστηρίου πετρελαίου.
Ο υπουργός Εξωτερικών Αχμέτ Νταβούτογλου χαρακτηρίζεται "εξαιρετικά επικίνδυνος" από έναν πληροφοριοδότη των Αμερικανών διπλωματών, ο οποίος τους προειδοποιεί για την ισλαμιστική επιρροή του στον Ερντογάν.
Η πρεσβεία τρέφει υποψίες ότι ο Νταβούτογλου ονειρεύεται μια

Πυρηνικός φόνος

Στο στόχαστρο μπήκαν δύο Ιρανοί πυρηνικοί επιστήμονες. Από διπλή επίθεση με βόμβες ο ένας σκοτώθηκε και ο άλλος τραυματίστηκε. Το "σιωνιστικό καθεστώς" κατηγορούν οι αρχές του Ιράν.


Ένας ιρανός πυρηνικός επιστήμονας σκοτώθηκε και ένας άλλος τραυματίστηκε σε δύο διαφορετικές επιθέσεις σήμερα το πρωί στην Τεχεράνη, μετέδωσαν ιρανικά μέσα ενημέρωσης.
Ο καθηγητής Μαζίντ Σαχριαρί, καθηγητής Πυρηνικής Φυσικής στο πανεπιστήμιο Σαχίντ Μπεχεστί και μέλος της Ένωσης Πυρηνικών του Ιράν σκοτώθηκε όταν εξερράγη βόμβα που είχε τοποθετηθεί στο αυτοκίνητό του.
Η σύζυγός του τραυματίστηκε, μετέδωσε η κρατική τηλεόραση, το αγγλόφωνο τηλεοπτικό δίκτυο αλ Αλαμ και το πρακτορείο Fars.
Ο καθηγητής Φερεϊντούν Αμπασί, φυσικός με ειδικότητα στις ακτίνες λέιζερ, τραυματίστηκε, όπως και η σύζυγός του, από έκρηξη βόμβας που επίσης είχε τοποθετηθεί στο αυτοκίνητό του στο ίδιο πανεπιστήμιο στο οποίο δίδασκε και αυτός.
Σε αναφορά της η ιστοσελίδα της  κρατικής  Ιρανικής τηλεόρασης αναφερόμενη στο Ισραήλ δήλωσε "Σε μια εγκληματική τρομοκρατική ενέργεια, οι πράκτορες του σιωνιστικού καθεστώτος επιτέθηκαν σε  δύο εξέχοντες πανεπιστημιακούς  καθηγητές που ήταν καθ ' οδόν προς την εργασία τους".

ΠΗΓΗ

Δίκοπο μαχαίρι η επιμήκυνση

Σε 11 αντί για 5 χρόνια θα ολοκληρωθεί η αποπληρωμή των δανείων της Ελλάδας, μετά το "πράσινο φως" του Eurogroup για ευθυγράμμιση με την Ιρλανδία. Προσωρινή ανάσα για την ελληνική οικονομία, που όμως φέρνει λιτότητα και εγκαθιστά το ΔΝΤ στη χώρα μέχρι το 2021.


"Το Eurogroup θα εξετάσει τάχιστα τη δυνατότητα ευθυγράμμισης της περιόδου αποπληρωμής της χρηματοδότησης προς την Ελλάδα με αυτήν της Ιρλανδίας".
Με τη φράση αυτή στο κοινό ανακοινωθέν των υπουργών Οικονομικών της ευρωζώνης, άνοιξε ουσιαστικά ο δρόμος για την επιμήκυνση της αποπληρωμής του δανείου, που έχει λάβει η Ελλάδα από ΕΕ και ΔΝΤ.
Έτσι, μέσω της απόφασης για την Ιρλανδία, η Ελλάδα παίρνει βραχυπρόθεσμα μια ανάσα, ωστόσο σημαίνει ότι η χώρα μας θα παραμείνει για πολλά περισσότερα χρόνια υπό επιτήρηση, με ό,τι αυτό σημαίνει για τους πολίτες.
Από τα 5 στα 11 χρόνια

Φανταστικοί Διάλογοι


 του καθηγητή Γιώργου Πιπερόπουλου

Είναι αυτονόητο, φυσικά, ότι δεν υπήρξα αυτόπτης και αυτήκοος μάρτυρας και στους σημερινούς διαλόγους νούμερο «3»,( όπως δεν ήμουνα στους προηγούμενους διαλόγους «1» και «2») αλλά καθώς εμείς οι Έλληνες διαθέτουμε πλούσια φαντασία έτσι απλά και χωρίς κακή πρόθεση επέτρεψα ξανά στον εαυτό μου την «πολυτέλεια» να κρυφακούσω στην…φαντασία μου!...
*******************************
Μπαίνει στο ΙΧΘΥΟΠΩΛΕΙΟ της γειτονιάς ο Γεράσιμος, παλιός και τακτικός πελάτης, πιάνει στα χέρια του μια τσιπούρα από την  κάσα που γράφει «τσιπούρες…αλανιάρες» φέρνει την ουρά της κοντά στη μύτη του και την…οσφρήζεται!
Παραξενεμένος ο ιδιοκτήτης του ψαράδικου ο Ανέστης, τον κοιτάζει τον καλό του πελάτη τον Γεράσιμο ο οποίος περιεργάζεται και οσφρήζεται την τσιπούρα από την ουρά προς το…κεφάλι και παρεμβαίνει ρωτώντας με σχετική έκπληξη:
-Εάν δεν γνώριζα Γεράσιμε ότι τα ξέρεις όλα για τα ψάρια θα έλεγα πως είσαι πρωτάρης και λάθος σε καθοδηγήσανε να οσφρήζεσαι το ψάρι από την ουρά προς το…κεφάλι…Μένω έκπληκτος!
-Αφορμή για κουβέντα ήθελα Ανέστη! Ότι το ψάρι βρωμάει από το

Λόγω οικογενειοκρατίας ή λόγω ιδεολογίας η κατάργηση του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών;

Του ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ Καθηγητή Πανεπιστημίου, προέδρου του Ιδρύματος Εθνικού και Θρησκευτικού Προβληματισμού Θεσσαλονίκης
Πολύς θόρυβος με μείγμα υποκρισίας. Ενοχλείται το ΥΠΕΠΘ -και το κάμνει ο κ. Πανάρετος πρώτο θέμα στις τηλεοράσεις- γιατί μία ή δύο οικογένειες, με μέλη ΔΕΠ, επηρεάζουν δυσμενώς την ακαδημαϊκή αξιοκρατία στο θεσμικό πρόσωπο-Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας Αθηνών, επομένως τούτο να καταργηθεί.

Εάν, όντως, αυτή και μόνη είναι η αιτία της τόσης ευαισθησίας, τότε θα έπρεπε να ζητηθεί πολύ πριν η κατάργηση -έτσι πομποδώς- άλλων τμημάτων και σχολών. Π.χ. η Ιατρική Αθηνών -σε τομείς και τμήματα- διαπρέπει στην οικογενειοκρατία, αφού «συνολικά 53 παιδιά και γαμπροί, 22 σύζυγοι, 12 ανίψια και 10 αδέλφια παλαιών καθηγητών πανεπιστημίου (…) συνθέτουν σήμερα το δένδρο της οικογενειοκρατίας στην Ιατρική Σχολή Αθηνών…» [βλ. άρθρο Απ. Λακασά στην «Καθημερινή» (21/11/2010) με θέμα τραγελαφικό «Στην Ιατρική Σχολή όλοι… μια οικογένεια»].

Αν δε επεκτείνουμε την έρευνα στις πολυτεχνικές, φιλοσοφικές και παιδαγωγικές σχολές, τομείς και τμήματα, θα υποστούμε σοκ! Η οικογενειοκρατία στις θεολογικές σχολές των πανεπιστημίων μας είναι πταίσμα μπροστά στα ανωτέρω κακουργήματα. Η πεισματική επιδίωξη συρρίκνωσης των θεολογικών σχολών, με κατάργηση του ενός εκ των δύο -όλων κι όλων- τμημάτων στις δύο σχολές, και η αναπόφευκτη υπαγωγή τους ως δύο τμημάτων Θρησκειολογίας κάπου στις Φιλοσοφικές Σχολές Αθηνών και Θεσσαλονίκης (μονοτμηματικές σχολές τι νόημα έχουν;) έχουν τις ρίζες τους στο 1982-'83 με τον νόμο-πλαίσιο του Λιάνη. Οι κακής κοπής τότε σοσιαλιστές το επεδίωκαν στη

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΩΡΑ! ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΤΑ ΕΓΓΡΑΦΑ ΤΟΥ Wikileaks (ΤΙ ΛΕΝΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ)

Μετά από πολλές περιπέτειες, καθώς χθες από το πρωί η ιστοσελίδα του wikileaks.org, υπέστη αναρίθμητες επιθέσεις χάκερ, δόθηκε τελικά στην δημοσιότητα το πρώτο πακέτο των αμερικανικών εγγράφων από το Wikileaks. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη διαρροή μυστικών εγγράφων που έγινε ποτέ. Τα 251.287 έγγραφα περιλαμβάνουν την αλληλογραφία των αμερικανικών πρεσβειών από 250 χώρες ανά τον κόσμο. Τα 50.000 αφορούν στη διακυβέρνηση Ομπάμα, ενώ το 40,5% αυτών χαρακτηρίζονται ως απόρρητα. Τι λένε όμως για την Ελλάδα;
Το 6% των εγγράφων φέρουν την ένδειξη "μυστικό" και περίπου 4.333 χαρακτηρίζονται ως "NOFORN", δηλαδή ξένες χώρες δεν θα πρέπει να αποκτήσουν ποτέ πρόσβαση σε αυτά. Στα έγγραφα δεν υπάρχει άμεση αναφορά στην Ελλάδα αλλά εμφανίζονται συζητήσεις τόσο για την Τουρκία και την ΠΓΔΜ.

Λίγο πριν τη δημοσιοποίηση των νέων απόρρητων αμερικανικών εγγράφων, το WikiLeaks γνωστοποίησε ότι σε κάθε περίπτωση έχει παραχωρήσει τα σχετικά έγγραφα σε αρκετές εφημερίδες. Νωρίτερα, η ιστοσελίδα δήλωσε ότι δέχθηκε επίθεση από χάκερς, ωστόσο λίγο αργότερα επανήλθε κανονικά σε λειτουργία.

Μεταξύ των εφημερίδων και των περιοδικών, σύμφωνα με την ανάρτησή του στο Twitter, είναι οι: El Pais, Le Monde, Speigel, Guardian και NYT.Οι νέες διαρροές του WikiLeaks έχουν προκαλέσει πανικό στις ΗΠΑ και τους συμμάχους τους. Αμερικανοί αξιωματούχοι υποστήριξαν ότι, με αυτό τον τρόπο, η ιστοσελίδα θέτει πολλές ζωές σε κίνδυνο.

Από την πλευρά του, ο ιδρυτής της ιστοσελίδας Τζούλιαν Ασάντζ δήλωσε κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με δημοσιογράφους ότι τα έγγραφα θα αφορούν όλα τα μεγάλα ζητήματα ανά τον κόσμο.

Αναφορές σε Τουρκία και ΠΓΔΜ
Τηλεγράφημα αναφέρει ότι σε συνάντηση του υφυπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ με Γάλλους πολιτικούς, στις 16 Σεπτεμβρίου του 2009, ένας από τους τελευταίους σε αυτή φέρεται να "εκφράζει την αισιοδοξία του ότι μια νέα ελληνική κυβέρνηση θα είναι 'πιο σταθερή' και θα επιδείξει μεγαλύτερη ευελιξία για πρόοδο στη διένεξη με τη 'Μακεδονία΄για το θέμα του ονόματος. Από την πλευρά του, ο Φίλιπ Γκόρντον (ο υφυπουργός Εξωτερικών) φέρεται να συμφώνησε πως είτε μια πιο ισχυρή Συντηρητική κυβέρνηση [στην Ελλάδα] είτε μία Σοσιαλιστική θα αποτελούσε έναν πιο ευέλικτο εταίρο στις διαπραγματεύσεις.

Εξέφρασε δε, την ελπίδα πως αν η διεθνής κοινότητα έπειθε τη "Μακεδονία" να εγκαταλείψει την ιδέα του δημοψηφίσματος και την Ελλάδα να εγκαταλείψει την ανάγκη αλλαγής διαβατηρίων, θα μπορούσε να σημειωθεί πρόοδος.

Στο ίδιο τηλεγράφημα γίνεται αναφορά και στην Τουρκία και στις

Εκδήλωση για την Εθνική Αντίσταση στο Γοργοπόταμο

Παρά την ηλιοφάνεια μικρή ήταν η συμμετοχή του κόσμου σήμερα στο γιορτασμό της Εθνικής Αντίστασης στο Γοργοπόταμο, σε σύγκριση με άλλες χρονιές. Αλλωστε η φετινή εκδήλωση είχε «άρωμα» μνημονίου και ακούστηκαν σχετικές διαμαρτυρίες από τους μετέχοντες.
Την εκδήλωση σε ανάμνηση του ιστορικού γεγονότος της ανατίναξης της ομώνυμης γέφυρας από τις αντιστασιακές οργανώσεις ΕΛΑΣ και ΕΔΕς και ομάδα Βρετανών σαμποτέρ, οργάνωσαν το Υπουργείο Εσωτερικών, η Νομαρχία Φθιώτιδας και ο Δήμος Γοργοποτάμου.
Την άλλη Κυριακή θα επαναληφθεί η εκδήλωση με

Ρωσία-Δούμα «Σταλινικό έγκλημα» η σφαγή του Κατίν

Η ρωσική Κάτω Βουλή (Δούμα) υιοθέτησε απόφαση με την οποία αναγνωρίζει ως έγκλημα που διέταξε ο Ιωσήφ Στάλιν τη σφαγή 22.000 Πολωνών στρατιωτικών από τη σοβιετική μυστική αστυνομία στο Κατίν.

«Τα έγγραφα που δόθηκαν στη δημοσιότητα, τα οποία είχαν παραμείνει επί πολλά χρόνια στα μυστικά αρχεία, αποκαλύπτουν το μέγεθος της φοβερής αυτής τραγωδίας, αλλά επιβεβαιώνουν επίσης ότι το έγκλημα του Κατίν διαπράχθηκε με προσωπική διαταγή του Στάλιν και άλλων μελών της σοβιετικής ηγεσίας» τονίζεται στην απόφαση της Δούμας.

«Η ευθύνη για το έγκλημα αυτό καταλογίσθηκε από τη σοβιετική προπαγάνδα στους ναζί εγκληματίες, γεγονός που προκάλεσε την οργή, την πίκρα και τη δυσπιστία του πολωνικού λαού» υπογραμμίζεται στην απόφαση.

«Το ρωσικό Κοινοβούλιο εκφράζει τη βαθιά του συμπάθεια προς όλα τα θύματα της αδικαιολόγητης αυτής πράξης, στις οικογένειες και τους συγγενείς τους» επισημαίνεται στην απόφαση, η οποία υιοθετήθηκε ενώ Μόσχα και Βαρσοβία κατέβαλαν φέτος προσπάθειες

Ξεφτίλα, σου λέω!

thumbΔιορίστηκε τη δεκαετία του ’80 κάπου στον δημόσιο τομέα, λόγω των γνωριμιών του με την Τοπική του κόμματος στην ιδιαιτέρα του πατρίδα. Ως αντάλλαγμα, όλο το σόι – μετρούσε καμιά 30ριά ψήφους – τους έδωσε μονοκούκι υπέρ του σοσιαλισμού… Στον τόπο υπήρχε εισέτι και εξέχον στέλεχος της νεοπαγούς κυβέρνησης, που πήρε το παιδί υπό την προστασία του… ως φέρελπι νεανία, ο οποίος είχε πολλά να προσφέρει στο όνομα του σοσιαλιστικού μετασχηματισμού της χώρας.
Σήμερα, τρεις συναπτές δεκαετίες μετά, υπό το ασφυκτικό καθεστώς του ΔΝΤ, ούτε κι αυτός θυμάται πού ακριβώς προσέφερε τις πολύτιμες όσο και σπάνιες υπηρεσίες του στο Έθνος και στο Κόμμα, μια και δεν τον έβλεπε συχνά η υπηρεσία, λόγω των ανειλημμένων συνδικαλιστικών υποχρεώσεων!
Κατόπιν, αφού εξασφαλίστηκε ο επιούσιος – ήταν γνωστό από τότε ότι ο πιο βολικός εργοδότης ήταν ο ευρύτερος δημόσιος φορέας – ο νεανίας που στο μεταξύ ανδρωνόταν με όλα τα ευεργετήματα που παρέχει μια σοσιαλιστική κοινωνία στους νεαρούς βλαστούς της πατρίδας, φρόντισε για ένα συμπλήρωμα στο (σοσιαλιστικό) εισόδημα και μπήκε σύμβουλος σε δυο τρεις επιτροπές, συν κάτι υπερωρίες, συν κάτι έξτρα και τυχερά, το μεροκάματο έβγαινε (πάντα με τη βοήθεια του ελεήμονος Θεού που ενίοτε βοηθά και τον σοσιαλισμό). Στο μεταξύ, νοικοκυρεύτηκε, βρήκε ένα καλό κορίτσι, από… σπίτι, και με δυο μεγάλα σπίτια έξτρα δικά της: «Ένα για να μένουμε κι ένα για να συμπληρώνουμε το εισόδημα. Έχει κι ένα εξοχικό στο χωριό… Κι εγώ το πατρικό στο νησί. Διορίστηκε κι η γυναίκα, σε κάποια ΔΕΚΟ (να ’ναι καλά ο υπουργός που βοήθησε)».Στο μεταξύ, ο παράγων είχε εξελιχθεί σε υπουργάρα, «όχι τόσο για τον μισθό – που δόξα Σοι ο Θεός είναι καλός –, αλλά περισσότερο για να βγάλει μια σύνταξη και για

4 ύποπτοι για σχέσεις με την Αλ Κάιντα στις φυλακές

Σε ελληνική φυλακή, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, κρατούνται 4 μετανάστες που συνελήφθησαν για διάφορες αιτίες και θεωρούνται ύποπτοι για συμμετοχή τους στην τρομοκρατική οργάνωση Αλ Κάιντα! Για το θέμα οι αρχές τηρούν απόλυτη μυστικότητα. Η πηγή πάντως από την οποία αντλήσαμε τις πληροφορίες είναι αξιόπιστη.
Οι «Πυρήνες της φωτιάς»

Στο μεταξύ οι αξιωματικοί της Αντιτρομοκρατικής εξετάζουν εξονυχιστικά την προκήρυξη με την οποία οι Πυρήνες της Φωτιάς αναλαμβάνουν την ευθύνη για την αποστολή των 14 δεμάτων-βομβών σε Ελλάδα και εξωτερικό, που αναρτήθηκε σε ιστοσελίδα αντιεξουσιαστών. Υποστηρίζουν ότι οι επιστολές-βόμβες ήταν περισσότερες, πλην όμως οι Αρχές δεν τις εντόπισαν. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι τρομοκράτες, που για πρώτη φορά αποκαλούνται μέσα από την ίδια την προκήρυξή τους «επαναστατική οργάνωση», θα ξαναχτυπήσουν. Ίσως μάλιστα να έχουμε και επανεμφάνιση της «Σέχτας Επαναστατών», αφού στελέχη της Αντιτρομοκρατικής θεωρούν ότι οι δύο οργανώσεις συνεργάζονται και είναι πολύ πιθανόν στις επιχειρήσεις των «Πυρήνων της Φωτιάς» να παίρνουν μέρος στελέχη της «Σέχτας» και αντίστροφα. Η προκήρυξη, σύμφωνα με τους ίδιους αξιωματικούς, δεν θυμίζει τις παλαιές προκηρύξεις των τρομοκρατών. Έχει διαφορετικό ύφος ενώ οι ιδέες της δεν είναι πρωτόλειες. Αυτό εξηγείται από το γεγονός ότι οι σημερινοί τρομοκράτες είναι φοιτητές, έχουν διαβάσει πολλά βιβλία και έχουν ξεσηκώσει ιδέες. Γι’ αυτό και ο λόγος τους είναι σύγχρονος και δεν έχει σχέση με τον «στιλιζαρισμένο» λόγο του παρελθόντος.

Η νέα γενιά των τρομοκρατών είναι μηδενιστές. Δεν έχουν καμία σχέση με τους παλιούς Μ-Λ (Μαρξιστές-Λενινιστές). Όπως ανέφεραν αξιωματικοί της Αντιτρομοκρατικής, 5 μέλη της οργάνωσης «Πυρήνες της Φωτιάς» έχουν εντοπιστεί, οι αρχές γνωρίζουν τα στοιχεία τους και καταζητούνται. Ωστόσο, όπως επισημαίνουν, οι νέοι αυτοί τρομοκράτες δείχνουν από

ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΚΗ ΒΑΣΗ ΣΤΟ ΑΚΡΩΤΗΡΙ ΚΥΠΡΟΥ

http://www.elkeda.gr/images/stories/contentsegment_12875614w800_h_r0_p0_s1_v1jpg.jpgτου Νίκου Λαδά
Λόγος γίνεται εδώ και καιρό για τις αντένες των Εγγλέζων στο Ακρωτήρι της Λεμεσού στην Κύπρο. Εδώ και χρόνια φημολογείται ότι «οι Eγγλέζοι βομβαρδίζουν τα σύννεφα», ενώ τα τελευταία χρόνια αραιά και που γίνονται αναφορές σε μυστικά όπλα που δοκιμάζονται στις βάσεις. Όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες που λήφθηκαν στις 27-11-2010, όντως κάτι παράξενο συμβαίνει. Ακριβώς πάνω από τις εκατοντάδες αντένες σχηματιζόταν ένα κυκλικό «μάτι» το οποίο επί 2 ώρες δεν έλεγε να εξαφανιστεί ενώ ο ουρανός προς την πλευρά της Λεμεσού παρέμενε γαλανός.
Είναι όμως γνωστό, στο εξωτερικό από την δεκαετία του 1990, ότι Αμερικανοί και Άγγλοι αναπτύσσουν και δοκιμάζουν, βασισμένοι στις θεωρίες του Τέσλα, νέες τεχνολογίες. Οι τεχνολογίες αυτές όπως διατείνονται οι κυβερνήσεις τους όταν ερωτηθούν έχουν να κάνουν με την επικοινωνία. Η γνωστότερη και πιο πολυσυζητημένη τεχνολογία που δοκιμάζεται είναι το υπερόπλο HAΑRP (άρπα). Με απλά λόγια, η συσκευή για το HAARP είναι ένα αντεστραμμένο ραδιοτηλεσκόπιο, μια κεραία δηλαδή που στέλνει σήματα αντί να τα λαμβάνει. Το HAARP είναι το δοκιμαστικό τεστ για μια πανίσχυρη τεχνολογία εκτόξευσης ραδιοκυμάτων που ανυψώνει περιοχές της ιονόσφαιρας με την εστίαση μιας δέσμης ραδιοκυμάτων και θέρμανσης των περιοχών αυτών. Ηλεκτρομαγνητικά κύματα τότε αναπηδούν πίσω στην γη διεισδύοντας σε όλη την ύλη ζωντανή και νεκρή.
Η δημοσιότητα γύρω από το HAARP (High-frequency Active Auroral Research Program) δίνει την εντύπωση ότι είναι κυρίως ένα ακαδημαϊκό πρόγραμμα με στόχο την αλλαγή της ιονόσφαιρας για τη βελτίωση των επικοινωνιών για «το δικό μας καλό». Ωστόσο, αμερικανικά στρατιωτικά έγγραφα που είδαν το φως της δημοσιότητας το θέτουν πιο ξεκάθαρα, το HAARP έχει άλλους σκοπούς όπως το να διερευνηθεί πώς να «εκμεταλλεύονται την ιονόσφαιρα για τις ανάγκες του

28/11/10

Bρε, ουστ εσείς και οι φρεγάτες

thumbΟι τροϊκανοί, λέει, έχουν εντυπωσιαστεί από τη... νυχτερινή ζωή της Αθήνας. Δεν το έχουν ξαναδεί σε χώρα υπό το ΔΝΤ να βγαίνει ο κόσμος από τα σπίτια του. Γιατί δεν πά­νε όμως και μια βόλτα από το Γουδή, όπου είναι η έδρα της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών, για να εντυπωσιαστούν ακόμη περισσότερο;
Εκεί κάτι... «πατριωτάκια» του αφεντικού του ΔΝΤ, του φίλτατου Ντομινίκ, Γάλλοι δηλαδή, συζη­τάνε με κάτι δικούς μας για εξοπλιστικό πρόγραμ­μα 6 δισ. ευρώ!!! Αυτό δεν τους εντυπωσιάζει; Δεν αντίκειται στην οδηγία τους για μείωση των εξοπλι­στικών δαπανών;
Είναι ασύλληπτο. Σύμφωνα με επίσημη ανακοί­νωση του Πενταγώνου, στις 18 Νοεμβρίου, ημέρα που η κοινή γνώμη «βογκούσε» από τα μαντάτα για νέα μέτρα και οι ελεύθεροι επαγγελματίες είχαν στηθεί στα γκισέ των εφοριών για να πληρώσουν άλλη μία περαίωση, στη ΓΔΑΕΕ γινόταν άλλος

Παίρνουν σειρά Πορτογαλία και Ισπανία

Του ΣΤΕΛΙΟΥ ΜΟΡΦΙΔΗ
Ισχυρούς κλυδωνισμούς στην Ιβηρική χερσόνησο προκαλεί πλέον ο φόβος μετάδοσης της κρίσης χρέους, με τους επενδυτές να θεωρούν ότι η προσφυγή της Ιρλανδίας στον ευρωπαϊκό μηχανισμό στήριξης δεν λύνει το πρόβλημα. 

Το γεγονός αρχίζει να πυροδοτεί εκ νέου σενάρια για το μέλλον της Ευρωζώνης υπό το πρίσμα μιας «Ευρώπης δύο ταχυτήτων» που προωθεί η Γερμανία, κάνοντας κρίσιμη τη Σύνοδο Κορυφής της Ε.Ε. το Δεκέμβριο, όπου θα εξεταστεί η γερμανική πρόταση.

Το κόστος δανεισμού της Πορτογαλίας και της Ισπανίας σημειώνει νέα ιστορικά υψηλά μετά την επιμονή της Γερμανίας να αναλαμβάνουν από το 2011 μέρος του κόστους διασώσεων κρατών και οι ιδιώτες επενδυτές και ουσιαστικά να προβλέπεται η «ελεγχόμενη πτώχευση -ή αναδιάρθρωση χρέους- κρατών». Και αυτό παρά το γεγονός ότι χθες ψηφίστηκε ο προϋπολογισμός λιτότητας του 2011 της πορτογαλικής κυβέρνησης, που προβλέπει μείωση του ελλείμματος από 7,3% φέτος στο 4,6% του ΑΕΠ κυρίως μέσω μείωσης των μισθών στο δημόσιο τομέα, μείωσης των κοινωνικών παροχών και αύξησης των φόρων.

Είχε προηγηθεί το τετραετές πρόγραμμα λιτότητας που παρουσίασε η ιρλανδική κυβέρνηση, το οποίο προβλέπει περικοπές 15 δισ. ευρώ σε βάθος τετραετίας. Σύμφωνα με την Schroders εντός εξαμήνου είναι πιθανόν η Λισσαβόνα να προστρέξει στο μηχανισμό βοήθειας, προκαλώντας σημαντικό πλήγμα στη γειτονική Ισπανία.

Τούτο όχι μόνο διότι το έλλειμμα και το ιδιωτικό χρέος της Ισπανίας παραμένει σε υψηλά επίπεδα, αλλά γιατί οι ισπανικές τράπεζες διακρατούν σήμερα το

Δεν αλλάζουν τα «νέα διόδια»

Η απάντηση του κ. Μαγκριώτη

Μακρά και ενδιαφέρουσα η αναλυτική επιστολή του αρμόδιου υφυπουργού Υποδομών κ. Γιάννη Μαγκριώτη για την τύχη παλαιών και νέων διοδίων, που φύτρωσαν και φυτρώνουν σαν μανιτάρια. Σε Εθνικές και παράπλευρους δρόμους.
Υπόθεση προεκλογικής ασυνέπειας του ΠΑΣΟΚ, για την οποία ο κ. Γ. Μαγκριώτης, με καλό όνομα έως τώρα γύρω από τα δημόσια έργα (όπως και ο υπουργός Δημ. Ρέππας), έφθασε να σιχτιρίζεται από δεκάδες χιλιάδες εποχούμενους.
Παραδέχεται την ασυνέπεια αυτή με ευθύτητα ο κ. Μαγκριώτης και δηλώνει με δεμένα τα χέρια από τις υπάρχουσες συμβάσεις περί διοδίων, που δεν βλέπει να αναθεωρούνται εύκολα από την κυβέρνηση στη Βουλή. Θεωρούνται ένα είδος «Μνημονίου», με τους κατασκευαστές σ’ ένα είδος Τρόικας.
Η επιστολή του υφυπουργού στο πρώτο μέρος της (γιατί υπάρχει και δεύτερο, γύρω από τα διόδια και το όλο έργο της Εγνατίας Οδού, όπου θα εγκατασταθούν άλλοι πέντε νέοι σταθμοί διοδίων) έχει ως εξής:
«α) Οι συμβάσεις παραχώρησης για την κατασκευή, συντήρηση και εκμετάλλευση των πέντε (5) αυτοκινητοδρόμων διαμορφώθηκαν στην τελική τους μορφή από τη Ν.Δ. και κυρώθηκαν με νόμους στη Βουλή το 2007.
Το ΠΑΣΟΚ τότε ως Αξιωματική Αντιπολίτευση διαφώνησε με την πυκνότητα και το

ΓΙΑΤΙ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ''ΣΤΗΝΕΙ ΕΞΕΔΡΕΣ'' ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΧΑΓΗ

της Κύρας Αδάμ
Οι κυβερνήσεις Ελλάδας και Τουρκίας ουδέποτε διέψευσαν το τελευταίο διάστημα ότι υπάρχει στα σκαριά συμφωνία για το Αιγαίο, ενώ οι ξεκάθαρες θέσεις του υπουργού Επικρατείας της Τουρκίας Ε. Μπαγίς, την περασμένη εβδομάδα, ότι «θα στήσουμε εξέδρες στη θάλασσα του Αιγαίου που θα μας λύσουν τα προβλήματα», οδηγούν στο μάλλον ασφαλές συμπέρασμα ότι η «λύση» θα είναι η συνεκμετάλλευση του Αιγαίου.
Όμως η οποιαδήποτε διαπραγμάτευση και συμφωνία για συνεκμετάλλευση από κοινού με την Τουρκία των κοιτασμάτων του Αιγαίου, χωρίς προηγουμένως να έχουν καθοριστεί τα χωρικά ύδατα και να έχουν οριοθετηθεί η υφαλοκρηπίδα και η Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ), αφήνει ανοιχτή την πόρτα για παραχώρηση ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων, αλλά και οικονομικών δικαιωμάτων.
Η Τουρκία δεν επιθυμεί, και γι’ αυτό αποφεύγει, την προσφυγή στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης για την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας και της ΑΟΖ, και τούτο γιατί γνωρίζει ότι το Δικαστήριο, στην καλύτερη περίπτωση για την ίδια, θα της εκχωρήσει (σ.σ. σύμφωνα με υπολογισμούς επίσημων ελληνικών φορέων) 2%-3% στο βόρειο και κεντρικό Αιγαίο, τίποτα στα Δωδεκάνησα μέχρι και τη Ρόδο και περίπου 25% μεταξύ Ρόδου και Καστελόριζου και 18% ανατολικά της Μεγίστης. (Στο χάρτη φαίνεται η καλύτερη πιθανή υφαλοκρηπίδα που θα μπορούσε να οριοθετήσει το Διεθνές Δικαστήριο για την Τουρκία, σύμφωνα με το Δίκαιο της Θάλασσας και με βάση την πρακτική του δικαστηρίου.)
Η ελληνική κυβέρνηση θα μπορούσε να διαπραγματευθεί και να συμφωνήσει την υφαλοκρηπίδα και την ΑΟΖ από την κόκκινη γραμμή στο χάρτη και ανατολικά, σύμφωνα με την αρχική, επίσημη ελληνική θέση από τη μεταπολίτευση, με την οποία, άλλωστε έγινε και η

Πρώτη πολιτική παρέμβαση Ε.Βενιζέλου: "Να προετοιμαζόμαστε και για τα χειρότερα"

ImageΣτην πρώτη του ουσιώδη πολιτική παρέμβαση προχώρησε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας  Ευάγγελος Βενιζέλος, μιλώντας σε εκδήλωση με θέμα «Το εθνικό σχέδιο εξόδου από την κρίση». Η παρέμβαση του είχε βασικά τρεις άξονες: Οικονομικό, πολιτικό και κοινωνικό. Ζήτησε σαφώς την επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής του δανείου των 110 δισ. ευρώ πέραν του 2013, αλλά όπως είπε "Πρέπει να προετοιμαζόμαστε και για το χειρότερο γιατί οι αποφάσεις λαμβάνονται από κέντρα στα οποία η Ελλάδα έχει πολύ μικρή επιρροή". Είναι σαφές ότι ο Ε.Βενιζέλος ετοιμάζεται για την "επόμενη μέρα" και προσπαθεί να εμπεδώσει στην κοινωνία το προφίλ της "ήρεμης δύναμης", πλασσάροντας πλατφόρμες ρεαλιστικών και κατά το δυνατόν, "αξιοπρεπών λύσεων", χωρίς να διαφοροποιείται αισθητά σε καμία περίπτωση από την νυν διακυβέρνηση.
Τα βασικά σημεία της παρέμβασης:
«Μέσα σε μία εξαιρετικά κρίσιμη και δυσμενή διεθνή οικονομική συγκυρία και καθώς βρισκόμαστε υπό καθεστώς αυστηρής επιτήρησης, κινούμαστε παράλληλα - όπως οφείλουμε - σε τρεις άξονες: ο πρώτος αφορά την αυστηρή και συνεπή εφαρμογή του Μνημονίου, που αποτελεί το πολιτικό αλλά και δικαιοπρακτικό θεμέλιο της δανειακής σύμβασης που μας συνδέει με την Ευρωπαϊκή Ένωση, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, με στόχο την πλήρη και κανονική λήψη του δανείου των 110 δις ευρώ που είναι απολύτως αναγκαίο για την χρηματοδότηση των δανειακών αναγκών της χώρας κατά 2011 και το 2012.
Οφείλουμε όλοι να αντιληφθούμε ότι τώρα βρισκόμαστε έξω από τις αγορές, πως το δάνειο που

Δεμένα τα πλοία ως την Τρίτη

Ως την Τρίτη αποφάσισε να παρατείνει την απεργία η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία που θα κρατήσει κλειστά τα λιμάνια και τα πλοία δεμένα. Σαπίζουν ευπαθή προϊόντα στα νησιά. Τρία πλοία από την Κρήτη έφτασαν στον Πειραιά
Σε νέα 48ωρη απεργία έως τα ξημερώματα της Τρίτης αποφάσισε να προχωρήσει η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, σε συνεδρίαση που είχε νωρίτερα το πρωί του Σαββάτου. Αγανακτισμένοι οι κάτοικοι σε νησιά, λόγω έλλειψης προμηθειών, ενώ έντονες είναι και οι αντιδράσεις από παραγωγούς σε πολλά μέρη της χώρας.
Η απεργία περιλαμβάνει τις κατηγορίες πλοίων για τις οποίες εκκρεμεί η υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και αφορά στα ακτοπλοϊκά Επιβατηγά - Οχηματαγωγά, τα Μεσογειακά Φορτηγά και τα Ακτοπλοϊκά Φορτηγά κάτω των 500 κόρων ολικής χωρητικότητας.
Έφτασαν πλοία από την Κρήτη
Έφτασαν σήμερα στο λιμάνι του Πειραιά τα δυο πλοία της γραμμής, ΚΡΗΤΗ 1 και ΦΑΙΣΤΟΣ ΠΑΛΑΣ μετά από υπουργική εντολή που δόθηκε το βράδυ, στο Κεντρικό

Κλείνει η κρίσιμη συμφωνία

Τις λεπτομέρειες ένταξης της Ιρλανδίας στον μηχανισμό στήριξης, θα οριστικοποιήσουν οι υπουργοί Οικονομικών της ΕΕ που συνεδριάζουν στις Βρυξέλλες. Πληροφορίες για συμφωνία Ιρλανδίας-ΕΕ-ΔΝΤ για τους όρους. Την στάση πληρωμών προτιμούν οι πολίτες της Ιρλανδίας
Συνεδριάζουν στις Βρυξέλλες οι υπουργοί Οικονομικών της ΕΕ, που θα επικυρώσουν το σχέδιο στήριξης της Ιρλανδίας, καθορίζοντας τις τελευταίες λεπτομέρειες.
Η βοήθεια αυτή που χρηματοδοτείται από τους ευρωπαίους εταίρους της Ιρλανδίας και το ΔΝΤ θα κυμανθεί γύρω στα 85 δισεκατομμύρια ευρώ.
Οι λεπτομέρειες του σχεδίου στήριξης τελούν υπό διαπραγμάτευση ανάμεσα στην ιρλανδική κυβέρνηση από τη μια μεριά, και τους αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) και του ΔΝΤ.
Στόχος των χωρών-μελών είναι να υπάρξει ομόφωνη συμφωνία, γρήγορα, με σαφείς όρους ώστε να προλάβουν το άνοιγμα των αγορών τη Δευτέρα.
Έφτασαν σε συμφωνία
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, η ιρλανδική κυβέρνηση και η αποστολή των εμπειρογνωμόνων της Ευρωπαϊκής Ενωσης και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου συμφώνησαν όσον αφορά τις βασικές γραμμές του σχεδίου διάσωσης.
Το σχέδιο προβλέπει οικονομική βοήθεια ύψους περίπου 85 δισεκατομμυρίων ευρώ προς το Δουβλίνο, το οποίο προορίζεται κυρίως για τις τράπεζες, δήλωσε σήμερα στο Γαλλικό Πρακτορείο διπλωματική πηγή στις Βρυξέλλες.
Το σχέδιο είναι έτοιμο και θα συζητηθεί και θα εγκριθεί το απόγευμα", πρόσκειται η πηγή, η οποία πρόσκειται στις συνομιλίες.
Αισιόδοξος ο Μπαρόζο
"Η Ευρώπη έχει τα απαραίτητα μέσα για ν΄αντιμετωπίσει και άλλες κρίσεις, μετά την Ελλάδα και την Ιρλανδία", δήλωσε σήμερα από τις Βρυξέλλες ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο στο γαλλικό ραδιοσταθμό Europe 1, o οποίος εξέφρασε την ελπίδα για μια "ομόφωνη" συμφωνία αργότερα σήμερα των υπουργών Οικονομικών για τη στήριξη της Ιρλανδίας.
"Ελπίζω ότι σήμερα, σε επίπεδο υπουργών Οικονομικών, θα υπάρξει ομοφωνία για τη στήριξη της Ιρλανδίας", τόνισε ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
"Εχουμε όλα τα μέσα για την περίπτωση που θα υπάρξουν και άλλες

Ασθενείς πειραματόζωα

Εκατοντάδες συμβάσεις γιατρών, νοσοκομείων και πανεπιστημίων με φαρμακευτικές εταιρείες εξετάζει το ΣΔΟΕ, στα πλαίσια μεγάλης έρευνας για τις κλινικές δοκιμές. Απροστάτευτοι οι ασθενείς λάμβαναν επικίνδυνα φάρμακα, χωρίς έλεγχο

Στο στόχαστρο του ΣΔΟΕ μπαίνουν εκατοντάδες συμβάσεις συγκεκριμένων νοσοκομείων και πανεπιστημίων, σχετικά με τις κλινικές δοκιμές στην Ελλάδα, που έχουν εξελιχθεί σε επικερδή επιχείρηση για επιτήδειους, με κίνδυνο για την υγεία των πολιτών.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της "Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας", γιατροί δεν δίσταζαν να δώσουν φάρμακα σε ασθενείς, μετά από συνεννόηση με φαρμακευτικές εταιρείες, μετατρέποντάς τους ουσιαστικά σε πειραματόζωα!

Γιατρός ομολόγησε στους ανακριτικούς υπαλλήλους του ΣΔΟΕ, ότι έδωσε φάρμακο σε ασθενή με οστεοπόρωση και η γυναίκα παραλίγο να χάσει τη ζωή της!

Αυτό σημαίνει ότι ασθενείς λάμβαναν φάρμακα, χωρίς καμία ενημέρωση για τις παρενέργειες και χωρίς να τα έχει εγκρίνει ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων. Τα είχαν όμως εγκρίνει οι φαρμακευτικές, με το αζημίωτο φυσικά.

Έρευνες μηνών για τα παράνομα εργαστήρια

Όπως αναφέρει η εφημερίδα, το ΣΔΟΕ ξεσκονίζει 700 συμβάσεις γιατρών και πέντε μεγάλων φαρμακευτικών εταιρειών, σχετικά με τις κλινικές δοκιμές, ενώ την ερχόμενη εβδομάδα ειδικό κλιμάκιο θα επισκεφθεί και τον ΕΟΦ, από τον οποίον έχουν ήδη ζητηθεί τα πειραματικά πρωτόκολλα που έχει εγκρίνει ο οργανισμός την τελευταία πενταετία.

Τις επόμενες εβδομάδες θα ανοίξουν και λογαριασμοί πανεπιστημίων, που έπαιρναν χρήματα από φαρμακευτικές εταιρείες για τη διεξαγωγή πειραμάτων, αλλά θα ληφθούν και καταθέσεις ανθρώπων οι οποίοι έχασαν δικούς τους ανθρώπους, από τις δοκιμές.

Η μεγάλη έρευνα που έχει ξεκινήσει το ΣΔΟΕ, αναμένεται να διαρκέσει αρκετούς μήνες, καθώς θα ελεγχθούν μισθωμένα διαμερίσματα όπου διαμένουν γιατροί και τα οποία παρουσιάζονται ως ιατρικά εργαστήρια με σκοπό την διεξαγωγή μετρήσεων για κλινικές δοκιμές, μεγάλο ιδιωτικό διαγνωστικό κέντρο της Αθήνας που έχει δημιουργηθεί και λειτουργεί από γιατρούς δημόσιου νοσοκομείου αλλά και ιδιωτικά αιματολογικά εργαστήρια που λειτουργούν μέσα σε πανεπιστήμια.

ΠΗΓΗ

Επιστρέφει στο Πατριαρχείο

Μετά από αγώνες ετών, το Ορφανοτροφείο της Πριγκήπου επιστρέφει στο Οικουμενικό Πατριαρχείο. Η ιστορία του, η δικαστική μάχη που οδήγησε στην επιστροφή της κυριότητας και τα σχέδια για καζίνο που έμειναν στα χαρτιά
Τον τίτλο ιδιοκτησίας του κτιρίου του παλιού Ορφανοτροφείου Πριγκήπου θα παραλάβει αύριο, Δευτέρα, το Οικουμενικό Πατριαρχείο, από τη διεύθυνση κτηματολογίου του νησιού της Πριγκήπου στην Κωνσταντινούπολη.
Με τον τρόπο αυτό θα κλείσει τον κύκλο της μια ιστορία που ξεκίνησε το 1897 με την κατασκευή του κτιρίου, τη μετατροπή του σε ορφανοτροφείο, το κλείσιμο του τελευταίου από τις τουρκικές αρχές το 1964 και την αμφισβήτηση, αρχικά, και αφαίρεση στη συνέχεια, του τίτλου ιδιοκτησίας του Πατριαρχείου, την περίοδο 1999-2005.
Στις αρχές του μήνα, το Πρωτοδικείο της Πριγκήπου έλαβε την απόφαση περί επιστροφής του κτιρίου στο Πατριαρχείο. Για να γίνει αυτό όμως χρειάστηκε να καταδικαστεί η Τουρκία στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για την αφαίρεση του τίτλου, με μία απόφαση που εκδόθηκε στις 15 Ιουνίου 2010.
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος έχει δηλώσει ότι το κτίριο θα επισκευαστεί και θα λειτουργήσει ως διεθνές οικολογικό κέντρο. πράγμα για το οποίο έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω του αρμόδιου επιτρόπου.
Αντί για καζίνο, ορφανοτροφείο
Το θεόρατο ξύλινο κτίριο στην κορυφή "του Χριστού" στην Πρίγκηπο είχε κατασκευαστεί με σκοπό να γίνει ξενοδοχείο-καζίνο. Η κατασκευή ολοκληρώθηκε το 1897, αλλά δεν λειτούργησε ως ξενοδοχείο επειδή οι Οθωμανικές αρχές δεν επέτρεψαν τη λειτουργία καζίνου.
Έτσι η γαλλική εταιρία που το είχε κατασκευάσει αποφάσισε να το πουλήσει. Αυτό συνέβη το 1902. Το "Πρίγκηπος Παλλάς" αγοράστηκε από την Ελένη Ζαρίφη και παραχωρήθηκε στο Οικουμενικό Πατριαρχείο για να χρησιμοποιηθεί ως ορφανοτροφείο.
Το Ορφανοτροφείο άρχισε να λειτουργεί το 1903. Κατά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο επιτάθηκε από τις τουρκικές αρχές και χρησιμοποιήθηκε ως στρατιωτική σχολή. Μετά τον πόλεμο λειτούργησε και πάλι ως ορφανοτροφείο.
Ο διωγμός και το τέλος
Το 1964, το έτος κατά το οποίο ο ελληνισμός της Κωνσταντινούπολης υπέστη σωρεία δεινών, έφερε και το τέλος για το Ορφανοτροφείο.
Οι αρχές το έκλεισαν με τη δικαιολογία ότι υπάρχει κίνδυνος πυρκαγιάς. Μαζί με το Ορφανοτροφείο, έκλεισαν και το παρακείμενο δημοτικό σχολείο.
Κατά το ίδιο έτος, έγινε η περίφημη απέλαση

27/11/10

Βόμβα στα ταμεία από συμβάσεις


Βόμβες στα θεμέλια του ασφαλιστικού συστήματος βάζουν από τη μία οι νέες επιχειρησιακές συμβάσεις που αναμένεται να υπερισχύσουν των κλαδικών και να μειώσουν στο ελάχιστο τις ασφαλιστικές εισφορές στα ταμεία και από την άλλη, η ραγδαία άνοδος της ανεργίας και η ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων.
Σήμερα υπολογίζεται ότι τα έσοδα από τις ασφαλιστικές εισφορές μισθωτών στα ταμεία του μεγαλύτερου ασφαλιστικού οργανισμού, του ΙΚΑ, ανέρχονται στα 12 δισεκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο, με το σενάριο της επικράτησης των επιχειρησιακών συμβάσεων, της αντίστοιχης μείωσης των αποδοχών των υπαλλήλων και των αντίστοιχων εισφορών τους, το ΙΚΑ θα ζημιωθεί το λιγότερο κατά 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ.
Το νέο σενάριο της τρόικας για συγκέντρωση περισσότερων εσόδων στα δημόσια ταμεία και η επιβολή των επιχειρησιακών συμβάσεων προκαλεί πονοκέφαλο στο υπουργείο Εργασίας, καθώς εξετάζονται τρόποι κάλυψης της τρύπας, με μείωση συντάξεων ή αύξηση εισφορών.
Όπως υπολογίζουν ειδικοί σε θέματα ασφάλισης, η απορρύθμιση της αγοράς εργασίας, δηλαδή η ανεργία, ελαστικές σχέσεις εργασίας και

Εφησυχασμός από Γιούνκερ

Εφησυχαστικές είναι οι δηλώσεις του επικεφαλής του Eurogroup Ζαν Κλοντ Γιούνκερ που φιλοξενεί σε δημοσίευμά της σήμερα Σάββατο η βελγική εφημερίδα L'Echo, για την πορεία των οικονομικών της Ισπανίας και Πορτογαλίας.
Ο ίδιος φέρεται να δηλώνει έτοιμος για την αντιμετώπιση και δεύτερου ξεσπάσματος οικονομικής κρίσης σε κράτος της Ευρωζώνης, ενώ διαβεβαίωσε ότι το Ευρωπαϊκό Ταμείο για τη Χρηματοπιστωτική Σταθερότητα είναι επαρκές για να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις στην Ευρωζώνη.
«Το ταμείο με τη σημερινή του μορφή θα μας επιτρέψει να αντιδράσουμε με τον τρόπο που αρμόζει στις προκλήσεις που μπορεί να προκύψουν» τόνισε. Σημειώνεται ωστόσο, ότι η Κομισιόν διέψευσε τα περί διπλασιασμού των πόρων του Ταμείου στα 880 δισεκατομμύρια ευρώ.
Όσον αφορά στο θέμα της πτωτικής πορείας της οικονομίας σε Ισπανία και

Σε λειτουργία ο αντιδραστήρας του Ιράν

Ο αντιδραστήρας του πρώτου ιρανικού πυρηνικού σταθμού στο Μπουσέρ του νοτίου Ιράν, τέθηκε σε λειτουργία, δήλωσε ο επικεφαλής του ιρανικού πυρηνικού προγράμματος Αλί Ακμπάρ Σαλεχί, σύμφωνα με τα ΜΜΕ της χώρας

«Χωρίς προπαγάνδα και δημοσιότητα, εγκαταστήσαμε τις ράβδους του καυσίμου και κλείσαμε το κάλυμμα του αντιδραστήρα. Περιμένουμε τώρα να θερμανθεί λίγο λίγο το νερό στην καρδιά του αντιδραστήρα», τόνισε ο Σαλεχί.

«Ελπίζουμε ότι ο σταθμός θα συνδεθεί με το εθνικό δίκτυο ηλεκτροδότησης σε έναν με δυο μήνες", υπογράμμισε ο ιρανός αξιωματούχος.

Σε λειτουργία ο αντιδραστήρας του Ιράν

Ψάχνουν για τροφή στα σκουπίδια

Στους κάδους των σούπερ μάρκετ και στα απομεινάρια των λαϊκών αγορών, άνθρωποι της «διπλανής πόρτας» ψάχνουν για λίγα τρόφιμα με τα οποία θα «χορτάσουν», καθώς ανεργία και περικοπές έχουν συρρικνώσει το εισόδημά τους.

Η ειρωνεία είναι ότι κατά τη διάρκεια του 2010, το οποίο έχει ανακηρυχθεί παγκόσμιο έτος καταπολέμησης της φτώχειας, η Ελλάδα είναι μία από τις χώρες της ανεπτυγμένης Δύσης όπου ο αριθμός των ανθρώπων που δυσκολεύονται να αποκτήσουν είδη πρώτης ανάγκης ολοένα και μεγαλώνει.
Ψάχνουν για τροφή στα σκουπίδια
Μέχρι πριν από λίγο καιρό η εικόνα της φτώχειας στην Αθήνα περιοριζόταν στους κλοσάρ και στους άπορους μετανάστες που κοιμόνταν στα παγκάκια και έτρωγαν στα συσσίτια των δήμων.
Σήμερα, ωστόσο, το φαινόμενο έχει επεκταθεί και πίσω από τις κλειστές πόρτες διαμερισμάτων που ανήκουν σε «ανθρώπους της διπλανής πόρτας».
Σημαντικό ποσοστό όσων δεν μπορούν πλέον να τα βγάλουν πέρα είναι πρώην εργαζόμενοι με οικογένειες ή συνταξιούχοι που ζούσαν με αξιοπρέπεια τα γεράματά τους μέχρι να έρθει η οικονομική κρίση και να μειώσει τα χρήματα που έπαιρναν σε σημείο που να μη φτάνουν ούτε για τα απαραίτητα.
Μια βραδινή επίσκεψη σε κάποιο σούπερ μάρκετ αποκαλύπτει πρωτοφανείς, για την Ελλάδα, εικόνες. Με το κλείσιμο, γύρω στις 9 το βράδυ, άνθρωποι εμφανίζονται και αρχίζουν να ψάχνουν τα σκουπίδια για να βρουν οτιδήποτε φαγώσιμο. «Τα τρόφιμα που λήγουν τα παίρνουν φορτηγά, οπότε δεν υπάρχουν πολλά πράγματα για να βρει κάποιος. Αμέσως μόλις κλείσουμε, όμως, έρχεται κόσμος και ψάχνει στους κάδους ολόκληρου του τετραγώνου. Συνήθως βρίσκουν μερικές φέτες σαλάμι ή λίγο κρέας», λένε οι υπάλληλοι μεγάλου σούπερ μάρκετ στην οδό Πατησίων.
Δεν πέρασε ούτε ένα τέταρτο από το κλείσιμο του σούπερ μάρκετ και ένας μεσόκοπος άνδρας, ο κ. Γιώργος, άρχισε να ψάχνει τους κάδους μπροστά από την είσοδο του καταστήματος. «Βρήκα μερικές φέτες μπέικον αλλά δεν έχει κάτι άλλο φαγώσιμο», λέει ανοίγοντας μία σακούλα. «Θα δώσω λίγο στις αδέσποτες γάτες της γειτονιάς και το υπόλοιπο...», συμπληρώνει αφήνοντας στη μέση την πρότασή του. «Πριν από δύο-τρία χρόνια μόνο οι αλλοδαποί έψαχναν σε αυτούς τους κάδους. Τώρα πια έρχονται και Ελληνες, αξιοπρεπείς άνθρωποι από τις γύρω γειτονιές. Τα πράγματα δεν πάνε καθόλου καλά».
Σάπια φρούτα Ανάλογη είναι και η εικόνα στις λαϊκές αγορές. Τα σάπια φρούτα και λαχανικά που πετιούνται μαζεύονται αμέσως στο μικρό χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από την ώρα που φεύγουν οι έμποροι μέχρι τη στιγμή που φτάνουν τα συνεργεία των δήμων για να καθαρίσουν.
Πολλοί από τους εμπόρους, πάντως, βλέπουν την κατάστασή του και δεν του αφήνουν μόνο ό,τι είναι για πέταμα. «Οπως και πολλοί άλλοι, έτσι κι αυτός ο άνθρωπος προσπαθεί να επιζήσει. Ερχεται συχνά εδώ και τον ξέρουμε. Είναι πολύ αξιοπρεπής. Συνήθως όταν φεύγουμε θα του δώσουμε και κάποια από τα προϊόντα που δεν θα πετάγαμε», λένε.
Κος Δημήτρης Πριν λίγα χρόνια δεν ήμουν έτσι
Στη λαϊκή της Νέας Ιωνίας, ο κ. Δημήτρης ψάχνει παντού. Ακόμα και σε σακούλες στις οποίες οι έμποροι τον διαβεβαιώνουν ότι δεν υπάρχει απολύτως τίποτα. Στο τέλος έχει καταφέρει να γεμίσει μία σακούλα με σταφύλια και άλλη μία με χόρτα. «Πολλές από αυτές τις ρώγες είναι σάπιες και δεν τρώγονται. Θα καθίσω με την ησυχία μου, θα τις ξεδιαλέξω μία μία και στο τέλος θα μου μείνουν αρκετές. Ούτως ή άλλως είμαι συνταξιούχος και έχω πολύ χρόνο», τονίζει. Ο κ. Δημήτρης λέει κατηγορηματικά ότι αν είχε χρήματα δεν θα έμπαινε στη διαδικασία να ψάχνει στα σκουπίδια της λαϊκής. «Η σύνταξή μου δεν φτάνει και αναγκάζομαι να τρώω ό,τι βρίσκω. Πριν από λίγα χρόνια δεν ήμουν έτσι. Είχα περισσότερα χρήματα και δεν χρειαζόταν να φτάσω σε αυτό το σημείο. Τι να κάνω; Φτωχός άνθρωπος είμαι».
Κατερίνα Πούτου Εξασφάλιση ελάχιστου εισοδήματος για όλους Κατερίνα Πούτου - πρόεδρος του Ελληνικού Δικτύου Καταπολέμησης της Φτώχειας
Αυτό που βλέπουμε ως τάση μάς προετοιμάζει για το γεγονός ότι
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Σελίδες