Στους κάδους των σούπερ μάρκετ και στα απομεινάρια των λαϊκών αγορών, άνθρωποι της «διπλανής πόρτας» ψάχνουν για λίγα τρόφιμα με τα οποία θα «χορτάσουν», καθώς ανεργία και περικοπές έχουν συρρικνώσει το εισόδημά τους.
Η ειρωνεία είναι ότι κατά τη διάρκεια του 2010, το οποίο έχει ανακηρυχθεί παγκόσμιο έτος καταπολέμησης της φτώχειας, η Ελλάδα είναι μία από τις χώρες της ανεπτυγμένης Δύσης όπου ο αριθμός των ανθρώπων που δυσκολεύονται να αποκτήσουν είδη πρώτης ανάγκης ολοένα και μεγαλώνει.
Μέχρι πριν από λίγο καιρό η εικόνα της φτώχειας στην Αθήνα περιοριζόταν στους κλοσάρ και στους άπορους μετανάστες που κοιμόνταν στα παγκάκια και έτρωγαν στα συσσίτια των δήμων.
Σήμερα, ωστόσο, το φαινόμενο έχει επεκταθεί και πίσω από τις κλειστές πόρτες διαμερισμάτων που ανήκουν σε «ανθρώπους της διπλανής πόρτας».
Σημαντικό ποσοστό όσων δεν μπορούν πλέον να τα βγάλουν πέρα είναι πρώην εργαζόμενοι με οικογένειες ή συνταξιούχοι που ζούσαν με αξιοπρέπεια τα γεράματά τους μέχρι να έρθει η οικονομική κρίση και να μειώσει τα χρήματα που έπαιρναν σε σημείο που να μη φτάνουν ούτε για τα απαραίτητα.
Μια βραδινή επίσκεψη σε κάποιο σούπερ μάρκετ αποκαλύπτει πρωτοφανείς, για την Ελλάδα, εικόνες. Με το κλείσιμο, γύρω στις 9 το βράδυ, άνθρωποι εμφανίζονται και αρχίζουν να ψάχνουν τα σκουπίδια για να βρουν οτιδήποτε φαγώσιμο. «Τα τρόφιμα που λήγουν τα παίρνουν φορτηγά, οπότε δεν υπάρχουν πολλά πράγματα για να βρει κάποιος. Αμέσως μόλις κλείσουμε, όμως, έρχεται κόσμος και ψάχνει στους κάδους ολόκληρου του τετραγώνου. Συνήθως βρίσκουν μερικές φέτες σαλάμι ή λίγο κρέας», λένε οι υπάλληλοι μεγάλου σούπερ μάρκετ στην οδό Πατησίων.
Δεν πέρασε ούτε ένα τέταρτο από το κλείσιμο του σούπερ μάρκετ και ένας μεσόκοπος άνδρας, ο κ. Γιώργος, άρχισε να ψάχνει τους κάδους μπροστά από την είσοδο του καταστήματος. «Βρήκα μερικές φέτες μπέικον αλλά δεν έχει κάτι άλλο φαγώσιμο», λέει ανοίγοντας μία σακούλα. «Θα δώσω λίγο στις αδέσποτες γάτες της γειτονιάς και το υπόλοιπο...», συμπληρώνει αφήνοντας στη μέση την πρότασή του. «Πριν από δύο-τρία χρόνια μόνο οι αλλοδαποί έψαχναν σε αυτούς τους κάδους. Τώρα πια έρχονται και Ελληνες, αξιοπρεπείς άνθρωποι από τις γύρω γειτονιές. Τα πράγματα δεν πάνε καθόλου καλά».
Σάπια φρούτα Ανάλογη είναι και η εικόνα στις λαϊκές αγορές. Τα σάπια φρούτα και λαχανικά που πετιούνται μαζεύονται αμέσως στο μικρό χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από την ώρα που φεύγουν οι έμποροι μέχρι τη στιγμή που φτάνουν τα συνεργεία των δήμων για να καθαρίσουν.
Πολλοί από τους εμπόρους, πάντως, βλέπουν την κατάστασή του και δεν του αφήνουν μόνο ό,τι είναι για πέταμα. «Οπως και πολλοί άλλοι, έτσι κι αυτός ο άνθρωπος προσπαθεί να επιζήσει. Ερχεται συχνά εδώ και τον ξέρουμε. Είναι πολύ αξιοπρεπής. Συνήθως όταν φεύγουμε θα του δώσουμε και κάποια από τα προϊόντα που δεν θα πετάγαμε», λένε.
Κος Δημήτρης Πριν λίγα χρόνια δεν ήμουν έτσι
Στη λαϊκή της Νέας Ιωνίας, ο κ. Δημήτρης ψάχνει παντού. Ακόμα και σε σακούλες στις οποίες οι έμποροι τον διαβεβαιώνουν ότι δεν υπάρχει απολύτως τίποτα. Στο τέλος έχει καταφέρει να γεμίσει μία σακούλα με σταφύλια και άλλη μία με χόρτα. «Πολλές από αυτές τις ρώγες είναι σάπιες και δεν τρώγονται. Θα καθίσω με την ησυχία μου, θα τις ξεδιαλέξω μία μία και στο τέλος θα μου μείνουν αρκετές. Ούτως ή άλλως είμαι συνταξιούχος και έχω πολύ χρόνο», τονίζει. Ο κ. Δημήτρης λέει κατηγορηματικά ότι αν είχε χρήματα δεν θα έμπαινε στη διαδικασία να ψάχνει στα σκουπίδια της λαϊκής. «Η σύνταξή μου δεν φτάνει και αναγκάζομαι να τρώω ό,τι βρίσκω. Πριν από λίγα χρόνια δεν ήμουν έτσι. Είχα περισσότερα χρήματα και δεν χρειαζόταν να φτάσω σε αυτό το σημείο. Τι να κάνω; Φτωχός άνθρωπος είμαι».
Κατερίνα Πούτου Εξασφάλιση ελάχιστου εισοδήματος για όλους Κατερίνα Πούτου - πρόεδρος του Ελληνικού Δικτύου Καταπολέμησης της Φτώχειας
Αυτό που βλέπουμε ως τάση μάς προετοιμάζει για το γεγονός ότι








Χιονοστιβάδα αρνητικών οικονομικών εξελίξεων τρέμουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, και δη στο στενό πυρήνα των χωρών που απαρτίζουν την ζώνη του ενιαίου ευρωπαϊκού νομίσματος. 
παραδειγματισμό προς τους υπολοίπους - έλαβε ο υπουργός Οικονομικών
"Η κυβέρνηση ετοιμάζεται να διακηρύξει συνεκμετάλλευση στο Αιγαίο", εκτιμά ο καθηγητής κ. Βασίλειος Μαρκεζίνης, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες που διαθέτει ο ίδιος, τοποθετεί μέχρι τα Χριστούγεννα, το ενδεχόμενο να ανακοινωθεί ένα γενικό πλαίσιο αρχών διαπραγμάτευσης με την Τουρκία!




Στη συνάντηση που είχαν χθές στην Αγία Πετρούπολη ο Ρώσος πρωθυπουργός Vladimir Putin και ο Κινέζος ομόλογος του Wen Jiabao, αποφάσισαν την παύση του δολαρίου στις διμερείς εμπορικές σχέσεις των δύο χορών. Αντί του δολαρίου, οι δύο πλευρές θα χρησιμοποιούν τα δικά τους νομίσματα. Αυτό υποστηρίζει η ''Chinadaily'', δημοσιεύοντας δηλώσεις Kινέζων αναλυτών, οι οποίοι τονίζουν ότι στόχος της κίνησης αυτής είναι η ενίσχυση των οικονομιών των δύο χωρών και όχι η πρόκληση «ζημιάς» στο δολάριο. 


Για κίνδυνο νέων “κατολισθήσεων” σε θέματα αρχών και κυριαρχίας, μιλά ο δημοσιογράφος Δημήτρης Κωνσταντακόπουλος στο blog του σήμερα, κάτι που συμμερίζεται σε μεγάλο βαθμό το ΕΛ.Κ.Ε.Δ.Α. και τα στελέχη του. Ο έγκριτος δημοσιογράφος (και πολύ καλός γνώστης του κυπριακού) προαναγγέλει πως στην Γενεύη σε δύο μήνες, θα βιώσουμε το αποκορύφωμα των ασφυκτικών πιέσεων που ασκούν Λονδίνο, Ουάσιγκτον, Κομισιόν και ΟΗΕ στον Κύπριο Πρόεδρο Δημήτρη Χριστόφια. 

«Δεν συμφωνούμε σε νέα ονομασία για γενική χρήση, δεν συμφωνούμε σε όνομα με γεωγραφικό προσδιορισμό». Αυτό είναι το μήνυμα του προέδρου Ιβάνοφ σε συνέντευξη που έδωσε για το Ελληνικό Ίδρυμα Αμυντικής και Εξωτερικής Πολιτικής (ΕΛΙΑΜΕΠ), σήμερα (χθες), όπου εξήγησε τις επίσημες θέσεις των Σκοπίων για το όνομα. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της FYROM, η λύση που προτείνεται ως “erga omnes” δεν αποτελεί καμία πραγματική βάση, όπως τίθεται από την Ελλάδα ώστε να κλείσει το ζήτημα και επιπρόσθετα είναι αντίθετη προς όλες τις διεθνείς αρχές που διέπουν τις σχέσεις των δύο κρατών. 
